تحلیلگران فنی باور داشتند، اگر دلار به زیر مرز حساس 24 هزار و 500 تومانی برود، فعالیت فروشندگان جدید در بازار ارز شدت خواهد گرفت و امکان افت تا محدوده 23 هزار و 800 تومانی وجود خواهد داشت. با این حال، در آخرین روز هفته، خریداران در بازار پرقدرت ظاهر شدند و توانستند قیمت اسکناس آمریکایی را به محدوده 24 هزار و 700 تومان ببرند. قیمت بسته شده روز پنج‌شنبه 200 تومان بیشتر از روز چهارشنبه بود و این رشد موجب شد که انتظارات کاهشی بازار تا حدی تعدیل شوند.

افت 2/ 1 درصدی دلار

البته با وجود افزایش روز پنج‌شنبه، در مجموع دلار هفته کاهشی را پشت سر گذاشت و حدود 2/ 1 درصد از ارزش خود را از دست داد. اسکناس آمریکایی دو هفته پیش نیز 2/ 0 درصد افت قیمت را به ثبت رسانده بود.  در حالی که عده‌ای از معامله‌گران با استناد به افزایش روز پنج‌شنبه، ‌اعتقاد داشتند که روزهای کاهشی دلار به پایان رسیده، دسته دیگری از معامله‌گران عنوان می‌کردند که اسکناس آمریکایی به صورت پله‌ای و آرام در مسیر کاهشی قرار گرفته است. از نگاه آنها ممکن است بار دیگر اسکناس آمریکایی تا محدوده 24 هزار و 800 تومانی صعودی شود، ولی بلافاصله در مسیر نزولی قرار خواهد گرفت. به باور آنها، بازارساز تصمیم دارد قیمت دلار به صورت آرامی در جهت کاهشی قرار بگیرد و به‌دنبال ایجاد نوسانات شدید در بازار نیست. روز پنج‌شنبه صرافی‌های بانکی نیز نرخ فروش دلار را 24 هزار و 500 تومان تعیین کردند که فاصله کمی با بازار آزاد داشت.

حمایت دلار از سکه

افزایش قیمت دلار موجب شد که سکه‌بازان در آخرین روز هفته با فراغ بال بیشتری در موقعیت خرید قرار بگیرند. سکه به کمک افزایش فعالیت خریداران توانست 120هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کند و به محدوده 10 میلیون و 600 هزارتومان قدم بگذارد. با وجود رشد روز آخر، این فلز گرانبها هفته منفی را پشت‌سر گذاشت و بازدهی منفی 1/ 1 درصدی را تجربه کرد. فلز گرانبهای داخلی هفته گذشته نیز نیم درصد از ارزش خود را از دست داده بود.

افت سنگین ربع‌سکه

افت‌های سنگین هفته گذشته مربوط به نیم‌سکه و ربع‌سکه بود. نیم‌سکه طی یک هفته 8/ 1 درصد از ارزش خود را از دست داد و از محدوده 5 میلیون و 650 هزار تومانی به بهای 5 میلیون و 550 هزار تومان رسید. ربع‌سکه نیز که پنج‌شنبه دو هفته پیش در محدوده 3 میلیون و 600 هزار تومانی مورد معامله قرار گرفت، پنج‌شنبه گذشته در حوالی 3 میلیون و 450 هزار تومان معامله شد. در واقع ربع‌سکه طی یک هفته بیش از 4 درصد از ارزش خود را از دست داد و در قعر جدول بازدهی هفتگی قرار گرفت. صدر جدول بازدهی نیز به بازار سهام تعلق گرفت که شاخص کل آن حدود 8/ 1درصد رشد را نشان می‌داد.