مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری اصفهان گفت: ارزش تولیدات تجهیزات پزشکی ایران سالانه بیش از ۴۰۰ میلیون دلار است و همچنین شرکت های دانش بنیان زیادی به تازگی در این حوزه فعال شده اند.
به گزارش اقتصادبازار، محسن ایروانی در نشست هم اندیشی هفتمین نمایشگاه و کنفرانس تجهیزات و خدمات پزشکی عمان، با اشاره به اینکه صنعت پزشکی یکی از ۱۰ صنعتی است که بیشترین گردش مالی، رشد و تقاضای بازار را دارد، تاکید کرد: استانداری اصفهان برای اطلاع رسانی و حمایت همه جانبه برای حضور و مشارکت ایرانیان در این نمایشگاه اعلام آمادگی می کند.

وی با بیان اینکه در ایران بیش از ۴۰۰ شرکت در حوزه تجهیزات پزشکی فعالیت می کنند، اظهار داشت: ارزش تولیدات تجهیزات پزشکی ایران سالانه بیش از ۴۰۰ میلیون دلار است و همچنین شرکت های دانش بنیان زیادی به تازگی در این حوزه فعال شده اند به همین دلیل ظرفیت بسیاری برای ارایه دستاوردهای ایران در نمایشگاه های بین المللی وجود دارد.

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری اصفهان همچنین اعلام کرد: موضوع این نمایشگاه را به صورت ویژه در کارگروه گردشگری استانداری اصفهان به ریاست استاندار، مطرح خواهیم کرد تا از نهایت ظرفیت استان برای این نمایشگاه استفاده شود.

مسئول کمیسیون حمایت از سرمایه گذاری و حمایت از توسعه روابط بین الملل اتاق بازرگانی در این نشست گفت: با توجه به این که استان اصفهان در زمینه تولیدات دارویی، جزء سه استان اول کشور است و همچنین از نظر تعداد کلینیک های درمانی، سطح پزشکی، دانش و تجهیزات، رتبه های بسیار خوبی در کشور دارد، می تواند محور گردشگری سلامت بوده و همچنین در نمایشگاه پزشکی عمان، حضور ویژه ای داشته باشد.

قاسمعلی جباری با تأکید بر اینکه فعالان صنعت گردشگری و پزشکی باید در این نمایشگاه حضور و مشارکت داشته باشند، اظهار داشت: اتاق بازرگانی آمادگی دارد اطلاع رسانی و حمایت های لازم را برای تقویت حضور اصفهان و دیگر استان ها در این نمایشگاه انجام دهد تا پاویون ایران در شأن توانمندی های این کشور برگزار شود.

وی افزود: حضور ایران در این رویداد باید با نتیجه و دستاوردهای قابل توجهی همراه باشد به همین دلیل از تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی، دارویی، مراکز خدمات درمانی و به ویژه فعالان بخش گردشگری سلامت می خواهیم که توانمندی های خود را در پاویون ایران ارایه دهند.

مدیرعامل شهرک سلامت نیز در این نشست، گفت: حضور در نمایشگاه پزشکی عمان، یکی دیگر از اقدامات ارزشمند شرکت نمایشگاه اصفهان است که تابلوی خوبی برای استان خواهد بود.

سید مرتضی صفوی افزود: در سال های گذشته انگیزه و ظرفیت گردشگری سلامت در استان ایجاد گردید اما متأسفانه به دلیل برخی ناهماهنگی های بین دستگاهی، به نتیجه مورد انتظار منجر نشده است؛ بنابراین نمایشگاه هایی مانند کشور عمان فرصت بسیار خوبی برای توسعه این بخش محسوب می شود.

وی ادامه داد: کشور عمان انگیزه بسیار زیادی برای همکاری با ایران دارد و خوشبختانه با زمینه ای که شرکت نمایشگاه اصفهان از چندین سال گذشته تاکنون در بازار این کشور ایجاد کرده، امکان شکل گیری تعاملات زیاد وجود دارد که باید با وحدت رویه، بهره لازم را کسب کرد.

وی افزود: در حال حاضر حتی از کشورهای انگلیس و هلند نیز گردشگران سلامت به اصفهان می آیند اما این حضور به صورت انفرادی است در حالیکه می توان این موضوع را ساماندهی و برنامه ریزی کرد و حضور این گردشگران را جهت دهی کرده و افزایش داد.