پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازار

امروز: پنجشنبه 9 فروردین 1403, 18 رمضان 1445, Thursday 28 March 2024
کد خبر: 11411
منتشر شده در چهارشنبه, 23 بهمن 1398 08:30
تعداد دیدگاه: 0
رئیس‌جمهور در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن گزارش داد

مراسم چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دیروز در سراسر کشور برگزار شد. در تهران نیز رئیس‌جمهوری، سخنران مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن بود. حسن روحانی در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن ضمن تبریک این روز تاریخی به همه ملت بزرگوار ایران اسلامی و به محضر رهبر معظم انقلاب گفت: تمام انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر یک انتخاب بود. مردم بین یک رژیم فاسد وابسته به آمریکا و یک نظام مردم‌سالار دینی، بین فاسدی مثل شاه ملعون و انسانی با ایمان و با دانش و سیاست همچون امام (ره) امام (ره) را انتخاب کردند. مردم‌سالاری را انتخاب کردند. بین وابستگی به ابرقدرت‌ها و استقلال، مردم ما استقلال را انتخاب کردند. رئیس‌جمهوری گفت: به اعتقاد من این انتخاب‌ها امروز هم در پیش روی مردم باشد، پاسخ مردم امروز ما هم پاسخ ۴۱ سال پیش خواهد بود. بسیار مهم است که به این نکته توجه کنید که انقلاب اسلامی مبتنی بر انتخاب بود و بالاترین ثمره انقلاب نیز انتخاب است. انقلاب از انتخاب است و انتخاب از انقلاب است. یعنی مردم ما بین اسلام و کفر، بین حق و باطل، بین نظام مردمی و دیکتاتوری مسیر حق و عدل را انتخاب کردند.  

 

روحانی یادآوری کرد: اگر رژیم فاسد گذشته به مردم اجازه انتخاب می‌داد نیازی به انقلاب نبود. اگر رژیم گذشته مردم را آزاد می‌گذاشت تا در نوع حکومت، حکومت موردنظر خود را برگزینند و انتخاب کنند. در نوع قانون اساسی، قانون اساسی مورد نظر خود را انتخاب کنند. بین استقلال و وابستگی، مردم استقلال را انتخاب کنند. اگر رژیم گذشته به یک انتخابات سالم و آزاد ملی تن می‌داد انقلابی نمی‌شد.وی تاکید کرد: انقلاب بر مبنای آن بود که درب انتخابات بسته شده بود. انسداد درب انتخابات و دروازه انتخابات مردم را هدایت کرد تا از مسیر یک انقلاب بزرگ این زنجیر را پاره کنند و راه را برای انتخابات باز کنند. رئیس جمهوری تاکید کرد: برخی فکر می‌کنند انقلاب اسلامی حادثه‌ای بود که ۴۱ سال پیش تحقق پیدا کرد. پدران، مادران، برادران و خواهران ما در آن عصر بود که راه انقلاب را برگزیدند و از ما می‌پرسند که آیا امروز هم ناچاریم همان راه ۴۱ سال پیش را دنباله‌روی و پیروی کنیم. وی افزود: پاسخ این است که حضور مردم و انتخاب مردم منحصر به ۴۱ سال پیش نبوده است. در نظام جمهوری اسلامی هر روز مردم در انتخابات‌های رسمی یا غیررسمی شرکت کرده‌اند. جامعه‌ای که در آن آزادی وجود دارد، انتخابات مستمر در آن تحقق پیدا می‌کند، جامعه‌ای که در آن مردم‌سالاری وجود دارد و مردم هستند که تصمیم نهایی را می‌گیرند، همواره انتخابات وجود دارد.

رئیس‌جمهوری تاکید کرد: مگر مردم ما فقط در روز ۱۲ بهمن و ۲۲ بهمن سال ۵۷ این راه را برگزیدند؟ مگر مردم ما تنها در روزهای ۱۰ و ۱۱ فروردین ۵۸ به‌صورت رسمی در آن رفراندوم و همه‌پرسی عمومی، نظام اسلامی را پذیرفتند؟ رفراندومی که پایه و اساس نظام ما هستند. مردم ما در همان سال یک بار دیگر در انتخابات خبرگان قانون اساسی به این نظام رای دادند و باز هم در همه‌پرسی قانون اساسی در سال ۵۸ این انتخابات خود را تایید کردند و این اتفاق هر سال با شرکت مردم در انتخابات تکرار می‌شود. روحانی تاکید کرد: در هر موضوع مهمی از مردم خواسته می‌شود تا رای خود را اعلام کنند.  رئیس شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: مسیر ما، مسیر انتخابات و انقلاب ما بر مبنای انتخاب بزرگ یک ملت در ۴۱ سال پیش و در انتخاب‌های بعدی به وجود آمد و تکامل پیدا کرد.  او همچنین با بیان اینکه تاثیر انقلاب اسلامی ایران تنها بر داخل ایران نبود تاثیرش بر منطقه، جهان، عموم مسلمانان و آزادی‌خواهان بود، گفت: برای قدرتی چون آمریکا تحمل انقلاب اسلامی و پیروزی یک ملت بزرگ و بیرون راندن ابرقدرت آمریکا از این سرزمین غیر قابل تحمل است و طبیعی است که از ۴۱ سال پیش هر شب خواب بازگشت به این سرزمین را ببینند.رئیس‌جمهوری گفت: آمریکایی‌ها به خوبی می‌دانند که ایران چه مقدار اهمیت دارد و به خوبی می‌دانند نقش ایران در منطقه چیست و قدرت ایران در منطقه یکی از بالاترین قدرت‌ها است یا به یک معنا بالاترین قدرت منطقه حساس خاورمیانه است و به همین دلیل از روز اول دشمن سرسخت این ملت و انقلاب، آمریکا و صهیونیسم بود. وی افزود: ایراد آمریکا به انتخاب ما است و می‌گوید چرا مردم انتخاب کردند. سخن آمریکا این است که مردم حق انتخاب نداشته‌اند. نظام شاهنشاهی را ما تایید کرده بودیم. مای آمریکا می‌خواستیم بماند و چرا مردم آمدند راه نو برای زندگی خود انتخاب کردند.

 دعوای ما با آمریکا، دعوای انتخاب است

روحانی با تاکید بر اینکه دعوای ما با آمریکا دعوای انتخاب است، ادامه داد: ملت ایران همیشه و در همه موضوعات و مسائل مهم حق انتخاب دارد و دشمنان ما می‌گویند شما حق انتخاب ندارید؛ آمریکا به ما می‌گوید شما باید به گذشته و به ۴۱ سال قبل بازگردید. سخن مردم ما این است که ما به عقب بازنمی‌گردیم و راه و مسیر ما برای تعالی و پیشرفت این کشور است. رئیس‌جمهوری با بیان اینکه دشمنی و کینه‌توزی آمریکا در طول ۴۱ سال گذشته به شکل‌های مختلف ظهور و بروز پیدا کرد، اما راه انقلاب ما همان راه روز اول است، افزود: امام در بهشت زهرا به مردم گفت سرنوشت مردم در دست خود مردم است و مردم بر سرنوشت خود مسلط هستند. ما با مظاهر تمدن و تجدد مخالف نیستیم ما با فحشا مخالف هستیم و گفت من به دلیل خواست مردم و به این دلیل که مردم من را قبول دارند دولت تعیین می‌کنم. اوبا برشمردن آنچه انقلاب ما را استحکام بخشیده است، گفت: مردم ما برای بدرقه شهید بزرگوار به خیابان آمدند و از نیروهای مسلح و دولت انتقام خواستند، نیروهای مسلح ما به آنچه مردم خواستند عمل کردند اینکه عین الاسد آمریکا در عراق موشک‌باران می‌شود یعنی اجرای خواست مردم. مردم انتقام را خواستند نیروهای مسلح ما سخن مردم را به کرسی نشاندند.

 سقوط هواپیما

روحانی اظهار کرد:‌ آن روز که هواپیمایی در کنار فرودگاه ما، آسمان را نیلی کرد و قلب ما را سوزاند و قلب رهبری را، مردم از مسوولان عذرخواهی خواستند و نیروهای مسلح ما عمل کردند، صریحا از مردم عذرخواهی کردند و به مردم قول دادند دقت خواهند کرد دیگر چنین اشتباهی هرگز تکرار نشود.رئیس‌جمهوری با بیان اینکه به نکته بسیار مهمی اشاره کنم، افزود: جوانان و مردم عزیز ایران، گاهی سخنانی در رسانه‌ها مطرح می‌شود که با راه امام (ره) و انقلاب ما در تضاد است، یادتان نرود امام همواره تاکید کرد گفت همه با هم. این همه با هم یک استراتژی مهم انقلاب اسلامی بود.

 نگذاریم کسی بگوید این جناح یا آن جناح

روحانی همچنین گفت:‌ هرگاه همه با هم بودیم، ۲۲ بهمن آفریده می‌شود، آمریکا شکست خورده است، شکوفایی در این کشور اتفاق افتاده است، نگذاریم عده‌ای بگویند این جناح یا آن جناح، نه استراتژی ما همه با هم است، همه در کنار هم باید از این کشور دفاع کنیم، با هم باید در برابر آمریکا بایستیم و از حقوق ملت ایران دفاع کنیم. این انقلاب متعلق به همه است برای گروه و فرد خاصی نیست.رئیس دولت تدبیر و امید افزود: در ۲۲ بهمن ۵۷ همه ملت ما احساس پیروزی کردند نه این جناح یا آن جناح؛ تمام اقوام و مذاهب در ایران احساس پیروزی کردند، شرق و غرب و شمال و جنوب ایران، ۳۶ میلیون آن روز جمعیت ایران احساس پیروزی کردند. اگر کاری کنیم که همه ما احساس پیروزی کنیم کار انقلابی است، انقلاب یعنی همین که اقدامی کنیم به نفع همه ملت. هرگاه اقدامی کردیم ۸۳ میلیون را خوشحال کردیم کار ما انقلابی است هرگاه ۱۰ میلیون را خوشحال و ۱۰ میلیون را نگران کردیم، عده‌ای را مردد کردیم، باید ببینیم کجای کار ما ایراد دارد.

روحانی تصریح کرد: در بسیاری از موارد این یا آن نادرست است، مقاومت یا دیپلماسی، این یا آن نادرست است، هر دو، هم مقاومت، هم دیپلماسی، شهید سلیمانی ما هم سردار میدان جنگ بود و هم یک دیپلمات ارشد در مذاکره بود. او در مسیر رفتن به جلسه سخن و گفت‌وگو با نخست‌وزیر عراق شهید شد. او به سمت میدان جنگ نمی‌رفت، به سمت میدان دیپلماسی می‌رفت که شهید شد. او در میدان جنگ سردار قوی جنگ بود، در میدان مذاکره دیپلمات قدرتمند عزتمند بود.وی گفت: همه ابعاد شهید سلیمانی را مد نظر قرار دهیم، او دنبال جنگ در منطقه نبود. آمریکایی‌ها دروغ می‌گویند، شهید سلیمانی به دنبال ثبات بود. او به کمک مردم عراق و ارتش عراق به عراق ثبات داد، به سوریه و لبنان ثبات داد و به منطقه امنیت داد، شهید سلیمانی مرد جنگ و صلح بود، جنگی که به صلح منتهی شود و صلحی که آن‌چنان قوی باشیم تا جنگی ایجاد نشود؛ قدرت و قوت ما است که صلح را حفاظت می‌کند. رئیس‌جمهوری گفت: نیروی مسلح قوی است که کشور ما را در مسیر صلح نگه می‌دارد.

  تضعیف جمهوریت تقویت اسلامیت نیست

روحانی تاکید کرد:‌ ممکن است افرادی فکر کنند یا جمهوری یا اسلامی، این سخن غلط است. ممکن است افرادی فکر کنند ما جمهوری را تضعیف کنیم تا اسلامیت را تقویت کنیم. با کمال ادب و احترام به این دوستان عزیز می‌گویم اشتباه می‌فرمایید. تضعیف جمهوریت، تقویت اسلامیت نیست. جمهوریت و اسلامیت در کنار هم هستند. روحانی گفت: در بعضی جاها ما باید بین این یا آن انتخاب کنیم درست است اما در بسیاری از موارد هم نباید بین این یا آن انتخاب کنیم. یا مقاومت یا دیپلماسی نه، هر دو؛ یا تعامل با جهان یا ایستادگی نه هر دو. یا خودکفایی در داخل یا تجارت با خارج نه هر دو. اینجا جاهایی است که این یا آن ناصحیح است. رئیس‌جمهوری اضافه کرد: در تاریخ انقلاب ما امام (ره) به ما آموخت که اسلامیت در کنار جمهوریت است امام به ما آموخت دینداری در کنار مردم سالاری است. امام به ما آموخت پیشرفت در کنار عدالت است در بسیاری از موارد ابعاد مختلف انقلاب اسلامی را باید مدنظر قرار بدهیم.

روحانی افزود: خطای آمریکا این است که با ۸۳میلیون جمعیت ایران مواجه است مردم ما یکپارچه و یکصدا هستند، آنجا که بحث ملت باشد یکصدا است. آنجا که بحث انقلاب باشد یکصداست. آنجا که منافع ملی باشد یکصداست. رئیس‌جمهوری تاکید کرد: آمریکا می‌خواهد ملت ایران را از پا درآورد. چه می‌خواهد آمریکا؟ آمریکا ملت تسلیم شده می‌خواهد. آمریکا کشور غارت شده و دولتی که پشیمان شده و نمی‌خواهد بار مسوولیت را بر دوش داشته باشد، می‌خواهد.  رئیس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه دولت، ملت، نیروهای مسلح، قوای سه گانه، همه و همه زیر پرچم جمهوری اسلامی و رهبری معظم انقلاب یکپارچه ایستادگی خواهند کرد، گفت: تلاش این بود که مردم ما برای نیازمندی‌های روزمره خود درمانده شوند.  روحانی گفت: امروز آمریکایی‌ها تصور می‌کردند که مردم در نیازهای اساسی خود ‌در برق، آب، نان، مواد غذایی ضروری، مدرسه، بهداشت با مشکل عظیم و بزرگی مواجه هستند. آمریکایی‌ها گفتند ۳ ماه تحریم را ادامه دهیم مواد غذایی دارو، در ایران پیدا نمی‌شود و مردم در آب، برق و گاز و زندگی‌شان دچار مشکل می‌شوند. آیا این چنین شد؟

 وی اظهار کرد: امسال در بخش صنعت و کشاورزی رشد داریم یا نه؟ دو سال تحریم کامل. اما امروز مردم ما می‌بینند در بسیاری از مواد غذایی خودکفا هستند و در بعضی موادغذایی هم در مسیر خودکفایی هستند.رئیس‌جمهوری اضافه کرد: مردم ما بدانند روزی که انقلاب پیروز شد تولید کشاورزی ایران ۲۶ میلیون تن در سال بود و روزی که دولت یازدهم در سال ۹۲ کار خود را آغاز کرد تولید مواد غذایی ۹۷ میلیون تن بود و امروز تولید موادغذایی ما ۱۲۶ میلیون تن است. روحانی با اشاره به اینکه آمریکا زمانی فکر می‌کرد اگر بنزین را تحریم کند کشور ما به‌هم می‌ریزد و در پمپ‌بنزین‌ها صف درست می‌شود، افزود: ما امروز بنزین را صادر می‌کنیم.رئیس‌جمهوری گفت: تولید بنزین ما از آغاز دولت یازدهم ۵۲ میلیون لیتر در روز بوده است و امروز ۱۱۰ میلیون لیتر بنزین در روز است. در واقع تولید بنزین ما در این ۶ سال دو برابر شده است.وی تاکید کرد: آنهایی که می‌گویند ما در برابر آمریکا نمی‌توانیم بایستیم و پیشرفت کنیم در خطا و اشتباه هستند.

 خبر افتخارآمیز گاز

رئیس‌جمهور در ادامه به بیان خبر افتخار‌آمیز دیگری پرداخت و گفت: من یک خبر افتخارآمیزی که البته به‌صورت رسمی در پایان امسال اعلام می‌شود را همین‌جا به ملت ایران اعلام می‌کنم. در زمان پیروزی انقلاب، مقدار تولید گاز کشور ۱۱۰ میلیون مترمکعب در روز بوده است. همچنین در روز شروع به کار دولت یازدهم، تولید گاز ما ۶۲۵ میلیون متر مکعب در روز بوده است. وی با بیان اینکه پایان امسال تولید گاز کشور به هزار میلیون مترمکعب در روز خواهد رسید،گفت: ۵۳ میلیارد بشکه نفت درجا را در ایلام و خوزستان، مهندسان ما کشف کردند. آمریکا خطا کرده و اشتباه کرده و فکر کرده اگر ما را در تحریم قرار بدهد، ما عقب‌نشینی خواهیم کرد. روحانی با اشاره به پیشرفت‌های کشور در حوزه بهداشت و درمان افزود: ملت ما بداند امروز ۹۷ درصد از داروی کشور را مردم ما، کارخانه‌های ما، مهندسان ما، پزشکان ما و متخصصان دارویی ما تولید می‌کنند. ما سه درصد به خارج نیاز داریم و آن‌هم اگر تلاش کنیم در سال‌های آینده می‌توانیم به‌طور کامل خودکفا شویم.

  گزارش روحانی از عملکرد دولت در دوران تحریم

وی خاطرنشان کرد: ما امروز گردشگر سلامت داریم و مردمی از کشورهای همسایه برای عمل جراحی به کشور ما می‌آیند. پس آمریکا اشتباه کرده است، مسیر ما مسیر درست است.رئیس‌جمهور گفت: تمام تخت‌های بیمارستانی ما تا ابتدای دولت یازدهم، حدود ۸۰ هزار تخت بوده است و ما در طول این ۶ سال ۲۶ هزار تخت جدید اضافه کرده‌ و ۴۵ هزار تخت را به‌طور کامل بازسازی کرده‌ایم؛ یعنی به اندازه کل تخت‌های بیمارستانی تاریخ ایران، در این سال‌ها ما تخت جدید اضافه یا بازسازی کرده‌ایم.

رئیس قوه مجریه در ادامه با اشاره به تحریم‌های بی‌سابقه علیه کشور تصریح کرد: مردم به خدا قسم این فشاری که در این دو سال اخیر بر ملت ما وارد شده است، یک دهم آن در هر کشور دیگری در این منطقه وارد می‌شد، در برابر آمریکا تسلیم می‌شدند، خضوع می‌کردند.شما بدانید بسیاری از کشورهای همسایه ما اگر یک ماه نفتشان تحریم بشود، نمی‌توانند حقوق کارمندان خود را پرداخت کنند. رئیس‌جمهور به دستاوردهای اقتصادی کشور در سال اخیر پرداخت و گفت: به حول و قوه الهی به‌رغم همه فشارهای آمریکا و تهدیدها روی پای خودمان ایستاده‌ایم و در این ده ماه سال‌جاری بانک مرکزی ۱۴ میلیارد دلار برای کالای اساسی و ۲۰میلیارد دلار برای غیرکالاهای اساسی پرداخت کرده است. در طول این ۱۰ ماه ۷۲ میلیارد دلار صادرات و واردات داشته‌ایم. ۳۶ میلیارد وارد کرده‌ و ۵/ ۳۵ میلیارد دلار صادر کرده‌ایم. بنابراین مردم ما روی پای خود ایستاده‌اند، مردم ما بازوهایشان را قوی‌تر کرده‌اند، افکارشان را مجهز کرده‌اند.

 افزایش آمار اشتغال خالص

وی افزود: مردم عزیز و بزرگ ایران ۵۵ هزار و ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان امروز در کشور ما کار می‌کنند و ۳۰۰ هزار نفر طی سه چهار سال اخیر در شرکت‌های دانش‌بنیان، مشغول به‌کار شده‌اند. آمریکا می‌خواست اشتغال به‌کار را در کشور ما از بین ببرد.  ما در آغاز دولت یازدهم ۲۰ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر شاغل در کشور داشتیم. اما امروز ۲۴ میلیون ۴۰۰ هزار شاغل داریم، یعنی سه میلیون و۶۰۰هزار بر شاغل خالص ما اضافه شده است. به‌رغم تمام فشارها و تهدیدها، هر سال به‌طور متوسط ۵۰۰هزار نفر مشغول به‌کار شده‌اند. رئیس‌جمهور تاکید کرد: اول انقلاب که انقلاب پیروز شد، ۴۵۰۰ کیلومتر راه‌آهن در کل کشور داشتیم. اما فقط در این دولت در این ۶ سال، ۱۲۰۰ کیلومتر راه‌آهن اضافه شده و حدود ۱۰۰ کیلومتر دیگر تا پایان دولت اضافه خواهد شد.

 رفت آمد آزمایشی در آزادراه تهران شمال

روحانی ادامه داد: من همینجا دستور می‌دهم به وزارت راه که جاده عظیم تهران-شمال را که تکمیل شده است، از فردا رفت و آمد آزمایشی را باز کند و ان‌شاء‌الله از اوایل اسفند این جاده مهم که یکی از افتخارات مهندسی ایران است، افتتاح خواهد شد. فقط ارزش این پروژه ۱۰ هزار میلیارد تومان است.امسال در شش ماه دوم سال ۳۳ هزار میلیارد تومان طرح‌های آب و برق تا پایان سال افتتاح کرده و خواهیم کرد. وی با تاکید بر اینکه مردم روز به روز آگاه‌تر می‌شوند، تصریح کرد: راه آمریکا، به ضرر ملت ایران، ملت‌های منطقه، جهان اسلام و همه جهان است و حتی اقدام کاخ سفید به ضرر مردم خود آمریکا هم هست.رئیس‌جمهوری گفت: در سایه تحریم و فشار مردم ما آزار و اذیت می‌بینند و فشار بر مردم ما وارد می‌شود.

اما در عین حال مردم ما آگاهند که می‌توانیم از این فشار عبور کنیم، همان‌طور که در ماه‌های اخیر دیدند، در تمام شاخص‌های اقتصادی روند ما صحیح و مثبت بوده است.رئیس‌جمهور به‌عنوان سخن آخر خطاب به ملت بزرگ ایران گفت: انتخابات دوم اسفند یک انتخابات در میان همه انتخابات است که گفتم انقلاب ما در سایه درست انتخاب ملت ما به پیروزی رسید و انقلاب ما برای این بود که راه انتخاب به روی ما باز باشد.

  انتقاد باشد انفعال نباشد

وی ادامه داد: یکی از بالاترین ارزش‌های ملی و دینی ما انتخاب و قدرت انتخاب است، بتوانیم بین دو راه یا چند راه، راه بهتر را برگزینیم، انتخاب یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی ما است.رئیس‌جمهوری افزود: ممکن است در یک انتخاب گله و انتقاد داشته باشیم، اشکالی ندارد انتقاد آزاد است؛ اما مردم عزیز ایران، انتقاد باشد، منتقد باشیم؛ اما خواهش می‌کنم انفعال نباشد و منفعل نشویم. نظام جمهوری ما باید نو شود.

  صندوق رای منجی ما است

وی تاکید کرد: به خاطر این اقدام یا آن اقدام با صندوق رای قهر نکنیم، انتخابات و صندوق رای منجی ما است، ما در دهه پنجم انقلاب که یک سال آن گذشت و وارد سال دوم می‌شویم اصلاحات بسیاری در این کشور باید انجام شود. نظام جمهوری ما باید نو شود. نوسازی شود، سالم‌تر و شکوفاتر شود در سایه رای، حضور و انتخابات شما.رئیس شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه با صندوق و انتخابات نباید قهر کنیم، اضافه کرد: به هر صورت باید پای صندوق انتخابات برویم، امام (ره) ما را به انتخابات دعوت کرد که ما صندوق رای را رها نکنیم. در هر انتخاباتی، رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که در انتخابات حضور یابیم. انتخابات غیر از عظمت ملی، امنیت ملی و ایستادگی در برابر دشمن، آن هدف مهم و ارزشمند یعنی انتخاب که دستاورد انقلاب است، نهاد انتخاب و انتخابات را تقویت خواهد کرد.روحانی اظهار کرد: ما یکبار دیگر همچون امروز که شما در سراسر کشور به صحنه آمدید و افتخار آفریدید دوم اسفند پای صندوق رای برویم و یکبار دیگر افتخار بیافرینیم.

  قطعنامه راهپیمایی سراسری یوم‌الله ۲۲ بهمن

راهپیمایان همچنین دیروز قطعنامه سراسری یوم‌الله ۲۲ بهمن سال ۱۳۹۸ را قرائت کردند. در این قطعنامه تاکید شده است: ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های مَنیع نهضت الهی امام راحل عظیم‌الشأن (قدس الله‌نفسه الزکیه) و تجدید عهد و بیعت با مقتدای عظیم‌الشأن امت اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(مدظله العالی)،ایمان و غیرت دینی، انقلابی‌گری، ولایتمداری، مقاومت، حفظ وحدت و انسجام ملی و تبعیت محض از منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و تحقق عملی مفاد بیانیه گرانسنگ گام دوم انقلاب اسلامی را موجب تکامل مسیر پرفروغ انقلاب اسلامی و عزّت و کرامت روزافزون ایران اسلامی می‌دانیم. همچنین عزم جدی برای انتقام سخت شهادت ، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، از شیطان بزرگ آمریکای تروریست را مطالبه همگان دانسته و با آمادگی کامل برای هر نوع مقاومت و جانفشانی در این طریق الهی و هشدار قاطع به جنایت پیشگان آمریکایی ـ صهیونیستی، اعلام می‌کنیم تا اخراج کامل اشغالگران مفسده‌ برانگیز آمریکایی از منطقه غرب آسیا و محو رژیم جعلی کودک کش از پای نخواهیم نشست.  همت جهادی و اهتمام جدی مسوولان برای پاسخگویی صادقانه و عملی به مطالبات به حق مردم به‌ویژه در زمینه اشتغال، ازدواج جوانان، معیشت، مبارزه با تورم و گرانی افسارگسیخته، تحقق عینی اقتصاد مقاومتی با رونق تولید، ایستادگی و مقاومت شجاعانه در برابر نظام سلطه و پرهیز مطلق مقامات کشوری به ویژه دولتمردان از هر نوع حاشیه‌سازی را مصرانه خواهانیم.

 
 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید