پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازار

امروز: پنجشنبه 9 فروردین 1403, 18 رمضان 1445, Thursday 28 March 2024
کد خبر: 9018
منتشر شده در شنبه, 23 شهریور 1398 08:36
تعداد دیدگاه: 0

ایجاد زنجیره تامین مالی برای حمایت از تولید، امروزه ضرورتی است که مورد تاکید کمیسیون برنامه و بودجه مجلس قرار گرفته و اعضای این کمیسیون حمایت خود را از پلت‌فرم‌های تحت وب که در این راستا فعالیت می‌کنند، اعلام کرده‌اند.  

محمد خدابخشی سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر ضرورت استفاده شبکه بانکی از فناوری‌های نوین گفت: استفاده از فناوری‌های جدید در شبکه بانکی حرکت به سمت دولت هوشمند بوده که بهره‌بری اقتصادی را افزایش خواهد داد.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تامین زیرساخت‌های مورد نیاز برای تجهیز هر چه بیشتر شبکه بانکی به فناوری‌های نوین لازم است، تصریح کرد: انجام امور در حوزه‌های مختلف بانکی در بستر اینترنت و الکترونیکی شدن کارها یکی از مهم‌ترین مزایای فناوری‌های نوین در جهت کاهش مفاسد اقتصادی است.

خدابخشی با تاکید بر اینکه باید تامین منابع مالی بخش تولید جدی گرفته شود، درباره راه‌اندازی سامانه سککوک گفت: هر اقدامی از سوی بانک مرکزی که در مسیر شفاف‌سازی اقتصادی، کمک به تولید و تامین منابع مالی بخش‌های مختلف اقتصادی باشد، مورد تایید مجلس است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه سامانه‌های جدید که در حوزه بانکی مورد استفاده قرار می‌گیرد باید قابلیت رصد از سوی کاربران را داشته باشد، افزود: قابلیت رصد فراگیر سامانه‌های جدید اقتصادی اعتمادها را نیز ترمیم می‌کند.

کاهش هزینه‌ها؛ نتیجه اعتماد به سککوک

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس نیز با بیان اینکه اعتماد به پلت‌فرم‌های نوین تامین مالی به کاهش هزینه‌ها می‌انجامد، گفت: شبکه بانکی در کشور ما باید به سمت برخورداری از سامانه‌های نوین که در بستر وب فعالیت می‌کنند حرکت کند.

هادی قوامی با تاکید بر اینکه اعتماد به سامانه‌ها و پلت‌فرم‌های جدید تامین مالی مانند سککوک می‌تواند به کاهش هزینه‌ها بینجامد، گفت: باید بستری فراهم شود تا حلقه مفقوده تامین منابع مالی تولید به واسطه این سامانه‌های جدید شکل بگیرد.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تجربه کشورهای موفق در حوزه استفاده از تکنولوژی در حوزه بانکی افزود: شبکه بانکی در کشور ما نیز باید به سمت برخورداری از سامانه‌های نوین که در بستر وب فعالیت می‌کنند، حرکت کند.

وی تصریح کرد: از مهم‌ترین مزایای تکنولوژی‌های جدید در قالب سامانه‌های تحت وب همچون سامانه سککوک، تولید داده‌های قابل اعتماد و تسهیل‌گری ارتباط بازرگانان است.

در شرایط فعلی باید به سمت نوآوری‌های جدید در تامین مالی با حمایت بانک مرکزی و سایر دستگاه‌ها حرکت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تامین منابع مالی بخش تولید در جامعه باید اولویت شبکه بانکی باشد، تصریح کرد: اینکه پلت‌فرمی بتواند این تسهیل‌گری را انجام دهد به‌طور حتم مورد حمایت است.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید