محبوب‌ترين  خانه‌ها
بررسي توزيع تعداد  واحدهاي مسكوني معامله شده  در شهر تهران به تفكيك عمر بنا در بهمن ماه سال 1399 حاكي از آن است كه از مجموع 3917 واحد مسكوني معامله شده، واحدهاي تا 5  سال ساخت با سهم 4/39 درصد بيشترين سهم را به خود اختصاص داده‌اند. اين عدد از بهمن ماه سال قبل حدود 8/3 واحد درصد كمتر است و در مقابل به 3 واحدهايي با قدمت بالا در گروه‌هاي «11 تا 15» و «بيش از 20 سال»  افزوده شده است.
محبوب‌ترين  محله‌ها
توزيع جغرافيايي «محبوب‌ترين واحدهاي مسكوني» تهران نيز در بهمن ماه نشان مي‌دهد كه منطقه 5، 13.5درصد از كل معاملات را به  خود اختصاص داده و پس از اين منطقه، 2 منطقه 10 و 4 با 8.7 و 8.1 درصد از معاملات  در رتبه‌هاي بعدي قرار دارند. 
گران‌ترين  و  ارزان‌ترين‌ها
بانك مركزي متوسط قيمت يك متر مربع زيربناي واحد مسكوني در تهران را 28 ميليون و 390 هزار تومان عنوان كرده است. اين عدد همان‌گونه كه گفته شد نسبت به بهمن ماه سال گذشته بيش از 97 درصد بالا رفته است.  منطقه 1 در صدر گران‌ترين‌ها - مطابق انتظار-  قرار گرفته و متوسط قيمت هر متر مربع واحد مسكوني اين منطقه به حدود 59 ميليون تومان رسيده است. اين عدد نسبت به بهمن ماه سال گذشته بيش از 110 درصد افزايش پيدا كرده است. در منطقه 18 كه كمترين متوسط قيمت واحد مسكوني نيز رخ داده، متوسط قيمت يك متر مربع واحد مسكوني به حدود 12 ميليون تومان رسيده است؛ عددي كه 67.5 درصد نسبت به بهمن ماه سال گذشته رشد كرده است. 
پرطرفدارترين  واحدها
توزيع فراواني تعداد واحدهاي مسكوني معامله شده برحسب قيمت يك متر مربع بنا در بهمن ماه سال جاري حاكي از آن است كه واحدهاي مسكوني در دامنه قيمتي 16 تا 18 ميليون تومان 7.5 درصد از كل تعداد معاملات شهر تهران  را  به خود  اختصاص داده‌اند و جزو محبوب‌ترين و پرطرفدارترين فايل‌هاي ملكي بهمن ماه بوده‌اند.   دامنه‌هاي قيمتي 14 تا 16 ميليون و 20 تا 22 ميليون نيز در رده‌هاي بعدي قرار دارند.  در بهمن ماه، توزيع حجم معاملات به گونه‌اي بوده كه 61.3  درصد واحدهاي مسكوني با قيمتي كمتر از متوسط قيمت هر متر مربع واحد مسكوني شهر تهران يعني عدد 28 ميليون و 390 هزار تومان معامله شده‌اند. 
محبوب‌ترين  متراژها
وقتي قدرت خريد نباشد؛ واحدهاي كم‌متراژ و به اصطلاح بازار «نُقلي»  در ميان محبوب‌ترين‌ها قرار مي‌گيرد.  چنانكه در بهمن ماه ‌بيشترين سهم از معاملات انجام شده به واحدهاي مسكوني با زيربناي 60 تا 70 متر مربع اختصاص داشته است.  اين واحدها  15 درصد از كل معاملات را به خود اختصاص داده‌اند.  همچنين واحدهاي داراي زيربناي 50 تا 60 و 70 تا 80  متر هم به ترتيب با سهم‌هاي 14.6 درصدي و 11.7 درصدي در رتبه‌هاي بعدي قرار گرفته‌اند.  روي هم رفته واحدهاي مسكوني با سطح زيربناي كمتر از 80  متر مربع نزديك به 60  درصد از معاملات انجام شده را به  خود اختصاص داده‌اند. 
ارزش  واحدهاي  مسكوني
در بهمن ماه، بخش بزرگي از معاملات واحدهاي مسكوني با قيمت متوسط 600  تا 850  ميليون تومان معامله شده‌اند. 13.4 درصد از معاملات در اين بازه قيمتي انجام شده است. واحدهاي به ارزش يك ميليارد و 100 ميليون تومان تا يك ميليارد و 350 ميليون تومان نيز با اختصاص سهم‌هاي 10.1 درصد و 8.3 درصدي در رتبه‌هاي بعدي قرار گرفته‌اند. در واقع طي بهمن ماه  53.2 درصد از معاملات به واحدهاي مسكوني با ارزش كمتر از يك ميليارد و 850 ميليون تومان  اختصاص  داشته  است. 
رشد  اجاره‌بها
بانك مركزي در بخش ديگري از گزارش خود به شرايط شاخص كرايه مسكن اجاره‌اي در پايتخت پرداخته و عنوان كرده كه در بهمن ماه امسال نسبت به دي ماه اين شاخص 30.6درصد رشد كرده است.  شاخص كرايه  مسكن اجاره‌اي در كل مناطق شهري طي بهمن 99 نسبت به بهمن ماه پارسال نيز حدود 34 درصد افزايش پيدا كرده است. اتفاق عجيب در بازار مسكن اجاره‌اي كه نشان از كاهش قدرت خريد مسكن و افزايش تقاضا براي دريافت اجاره توسط مالكان واحدهاي مسكوني دارد.  فصل زمستان معمولا فصل جابه‌جايي مستاجران نيست؛  اما با تعطيلي مدارس و دوركاري بسياري از شاغلان حالا بازار واحدهاي اجاره‌اي مسكوني در زمستان نيز رونق داشته و همزمان با افزايش تقاضا، قيمت‌ها  نيز به  ‌شدت رشد كرده  است.