پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازار

امروز: جمعه 10 فروردین 1403, 19 رمضان 1445, Friday 29 March 2024
کد خبر: 15689
منتشر شده در پنج شنبه, 30 بهمن 1399 01:45
تعداد دیدگاه: 0
عرضه نزدیک به ۲۰مدل گوشی جدید از سوی ۹تولیدکننده پرطرفدار گوشی‌های هوشمند

هانیه تقی‌زاده : طی یک سال اخیر که ویروس کرونا بسیاری از افراد را خانه‌نشین کرد، اهمیت گوشی‌های هوشمند، بیش‌از‌پیش حس شد. در نتیجه به‌نظر می‌رسد جذابیت اطلاع از جدیدترین محصولات دنیای تکنولوژی و گوشی‌های موبایل، برای افراد بیشتر شده باشد. خبرها حاکی از آن است که احتمالا در سال جاری میلادی، شاهد عرضه ۲۰ مدل گوشی جدید از سوی ۹ برند باشیم.  

خانه‌نشینی اجباری سال اخیر به‌دلیل شیوع کرونا، موجب وابستگی بیش از پیش افراد به تجهیزات دیجیتال خصوصا گوشی‌های موبایل شد. طبیعتا موبایل‌ها عنوان کاربردی‌ترین گجت‌های شخصی را در اختیار دارند و به همین دلیل تازه‌های این بازار از سوی کاربران به دقت دنبال می‌شود. با این اوصاف است که رونمایی و عرضه گوشی‌های جدید در هر سال میلای، درز اطلاعات و اعلام رسمی مشخصات مدل‌های مختلف برندهای تولید‌کننده گوشی، معمولا در دسته اخبار جالب توجه قرار می‌گیرند. رونمایی از گوشی‌های مدل جدید برخی برندها مانند آی‌فون معمولا بسیار پرسر و صدا هستند و هواداران این برند هر سال مشتاقانه در انتظار برگزاری این رویداد می‌مانند. در ادامه به معرفی تعدادی از مهم‌ترین مدل‌هایی که در سال ۲۰۲۱ مهمان بازار موبایل دنیا خواهند بود می‌پردازیم و برخی ویژگی‌های مهم آنها را ذکر می‌کنیم.

 

  سری اس ۲۱ سامسونگ

p17- (12)

بدون شک سری گوشی‌های گلکسی اس 21 سامسونگ، یکی از شاخص‌ترین گوشی‌های سال جدید خواهد بود و کارشناسان دنیای تکنولوژی معتقدند این مدل یکی از گوشی‌هایی باشد که در بهترین پیشنهادهای خرید در سال جدید مطرح شود.

گلکسی S21 Ultra در اروپا از تراشه اگزینوس ۲۱۰۰ پشتیبانی می‌کند و ۱۲ گیگابایت رم نیز برای آن در نظر گرفته شده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده، چیپست اگزینوس شامل یک هسته با کارآیی فوق العاده و فرکانس 8/ 2 گیگاهرتز، سه هسته با فرکانس 8/ 2 گیگاهرتز و چهار هسته نیز با فرکانس 4/ 2 گیگاهرتز است. در آمریکا مشتریان دستگاهی با اسنپ‌دراگون ۸۸۸ کوالکام دریافت می‌کنند اما بقیه مشخصات دستگاه‌ها باید یکسان باشد.

 کیفیت دوربین‌های گوشی گلکسی اس 21 سامسونگ نسبت به مدل‌های پیشین بهبود داده شده و از فناوری اینترنت نسل پنجم نیز پشتیبانی می‌کند. این گوشی از قلم S Pen پشتیبانی می‌کند و در رده گوشی‌های گران‌قیمت دسته‌بندی می‌شود. همان‌طور که می‌دانید اکثر شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند، حسگر اثر انگشت را به زیر نمایشگر منتقل کرده‌اند. گلکسی اس۲۱ یکی از این گوشی‌هاست که قابلیت مذکور در آن به خوبی عمل می‌کند و در شرایط این روزهای جهان، بسیار مفید و کاربردی واقع شده است. گلکسی اس ۲۰، سال گذشته با قیمت پایه هزار دلار عرضه شد و قیمت پایه این مدل جدید 800 دلار است.

  گوشی‌های تاشو سامسونگ

p17- (11)

مدل‌هایGalaxy Z Flip 3 و Galaxy Z Fold 3 دو مورد از دیگر گوشی‌هایی هستند که به بحث داغ محافل تکنولوژی تبدیل خواهند شد. در دنیای موبایل می‌توان سامسونگ را یکی از رهبران عرضه گوشی‌های تاشو به‌شمار آورد که سال پیش با عرضه مدل Galaxy Z Fold 2 توانمندی خود را به رخ تولید‌کنندگان گوشی موبایل کشید. از همان زمان این شرکت به‌طور مداوم درحال بهبود مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این سبک گوشی‌هاست و با تجربیات کسب شده در این مدت، می‌توان در سال 2021 بهبود قابل‌توجهی را در گوشی‌های تاشو جدید این برند انتظار داشت. یکی از سوالات مهمی که پیرامون این مدل مطرح است، آن است که آیا Galaxy Z Fold 3 از قلم S Pen پشتیبانی خواهد کرد یا نه. از آنجا که این امکان در گوشی‌های سری اس 21 گنجانده شد، به‌نظر می‌رسد مشاهده آن در گوشی‌های تاشوی سامسونگ نیز چندان بعید نباشد.

  پرچمدار جدید وان پلاس

p17- (9)

گوشی‌های OnePlus 9 و 9 Pro را می‌توان پرچمداران وان پلاس در سال جدید دانست. چند ماه پیش بود که این برند مدل T8 خود را روانه بازار کرد و کمی پیش نیز گوشی‌های مدل Nord خود را در رده قیمتی مقرون به صرفه روانه بازار آمریکا کرد.

 حال به‌نظر می‌رسد این شرکت قرار است پیرو موفقیت مدل‌های OnePlus 8 و 8 Pro، در نیمه ابتدایی سال جاری میلادی گوشی‌های پرچمدار جدید خود را روانه بازار کند.

گوشی‌های وان پلاس عموما ظاهری جذاب دارند و قیمت آنها به گونه‌ای است که با وجود بهره‌مندی از تکنولوژی‌های قدرتمند، در رده قیمتی مقرون به صرفه قرار می‌گیرند. به‌نظر می‌رسد گوشی‌های جدید وان پلاس با ویژگی «مقاوم در برابر آب و گرد و خاک» عرضه شوند که در این صورت، این گوشی می‌تواند به یکی از بهترین گزینه‌ها برای افرادی که در محیط‌های خاصی فعالیت می‌کنند، تبدیل شود.

  گوشی‌های سری V ال‌جی

p17- (8)

گوشی V70 برند ال‌جی را می‌توان یکی از گوشی‌های منحصربه فرد امسال دانست. ال‌جی با معرفی V10 نشان داد که توانایی رقابت در گوشی‌های بزرگ‌تر را هم دارد و طبعا مهم‌ترین رقیب آن، سری پلاس آی‌فون و نوت سامسونگ بودند. ال‌جی V60 یکی از بهترین گوشی‌هایی بود که در سال ۲۰۲۰ روانه بازار شد اما متاسفانه توجه زیادی به آن نشد. شاید بتوان گفت V60 بهترین پرچم‌دار ال‌جی در سال گذشته بود. این گوشی از لحاظ سخت‌افزاری چیزی از رقبای خود کم نداشت و در عین حال با قیمت کمتری به نسبت آنها راهی بازار شد. اما به هر دلیل، ال‌جی نتوانست با این محصول به آنچه که در ذهن داشت دست پیدا کند. بدین ترتیب باید تمام تمرکز خود را روی پرچم‌دار بعدی یعنی ال‌جی V70 متمرکز کند.می‌توان گفت جامعه هدف اصلی گوشی‌های سری V ال‌جی، طرفداران فیلم‌برداری با گوشی باشند و انتظار می‌رود در گوشی V70 یا دیگر مدل‌های سری V این برند شاهد ارائه خلاقیت‌هایی در این مورد باشیم. گفته می‌شود این گوشی در نیمه ابتدایی سال 2021 عرضه خواهد شد.

  گوشی‌های جدید گوگل

p17- (10)

امسال باید منتظر عرضه دو مدل Pixel 5A و Pixel 6 از گوگل باشیم. با آنکه در سال 2020 این شرکت استراتژی خود را به تولید گوشی‌های میان‌رده تغییر داد، اما همچنان گوشی‌های این برند را می‌توان یکی از بهترین گزینه‌ها برای عکاسی به‌شمار آورد. این سری گوشی را می‌توان انتخابی مقرون به صرفه برای خرید گوشی به حساب آورد که در عین داشتن کیفیت خوب عکس برداری، از عمر باتری خوبی نیز برخوردار است.

  آی‌فون‌های سری 13

p17- (7)

شنیده‌ها حاکی از آن است که در شکل ظاهری آی‌فون ۲۰۲۱، تغییرات محسوسی رخ نخواهد داد. به این معنی که احتمالا اپل از همان طراحی فلت یا صاف استفاده خواهد کرد. اما اگر نگاهی دقیق‌تر به آی‌فون ۱۰، آی‌فون۱۰اس و آی‌فون ۱۱ بیندازیم، متوجه تغییراتی در ناچ این گوشی خواهیم شد. این یعنی، اپل هر سال تمام تلاش خود را به‌کار می‌بندد تا از ناچ باریک‌تری در نسل جدید گوشی‌های آی‌فون خود استفاده کند؛ تغییری که قطعا مورد استقبال طرفداران گوشی‌های آی‌فون قرار خواهد گرفت.

اپل در آی‌فون ۱۲، قابلیت شارژ وایرلس مگ سیف را اضافه کرد و نشان داد که می‌توان با حذف درگاه، از طریق ارتباط وایرلس نیز دستگاه را شارژ کرد. اما سوالات و ابهاماتی نیز در این زمینه وجود دارد که هنوز پاسخی به آنها داده نشده است.

 با این حال شاید بتوان گفت خبر خوب این است که حتی اگر این شایعه به واقعیت هم تبدیل شود، تمام مدل‌ها بدون درگاه یا پورت نخواهند بود و تنها مدل‌های پرو با این طراحی عرضه خواهند شد.

از میان قابلیت‌هایی که احتمال بازگشت آنها به آی‌فون وجود دارد، تاچ آیدی بیشترین شانس را دارد؛ اگرچه بهتر بود که این قابلیت در سال گذشته به آی‌فون‌های اپل بازمی‌گشت تا کاربران می‌توانستند در شرایطی که ماسک بر صورت دارند، از آن برای بازگشایی قفل دستگاه خود استفاده کنند.

«مینگ-چی کو» نیز از جمله تحلیلگرانی است که از بازگشت تاچ آیدی خبر داده است. به گفته او، اپل امسال با حفظ فیس آیدی، تاچ آیدی را نیز به آی‌فون ۱۳ اضافه خواهد کرد. طبق اطلاعاتی که تاکنون منتشر شده و با توجه به افشاگری خبرنگار بلومبرگ، این قابلیت در نمایشگر آی‌فون ۲۰۲۱ تعبیه خواهد شد.

همانند آی‌فون ۱۲، خانواده آی‌فون ۱۳ نیز چهار عضو خواهد داشت؛ به این معنی‌ که دو مدل معمولی و دو مدل پرو به‌دست خریداران خواهد رسید. گفته می‌شود که قیمت این گوشی‌ها نیز با مدل‌های سال قبل تفاوتی نخواهند داشت.

 از دیگر ویژگی‌های قابل ذکر برای آی‌فون 13 استفاده از نمایشگر LTPO است.

آخرین شنیده‌ها حاکی از آن است که هر چهار مدل به اسکنر لیدار مجهز خواهند بود. درخصوص زمان رونمایی نیز باید گفت که بعید به‌نظر می‌رسد که اپل ماه دیگری را به غیر از سپتامبر انتخاب کند.

  گوشی‌های اندرویدی مایکروسافت

p17- (14)

گوشی‌های Microsoft Surface Duo ا گوشی‌های جذابی هستند که به گزینه‌ای مناسب برای افرادی تبدیل شدند که دوست دارند چندین کار را به‌طور همزمان در دو نمایشگر دستگاه انجام دهند.

 دورکاری‌های اجباری دوران کرونا و اختلالاتی که در روند تولید محصولات مختلف ایجاد شد، زمان‌بندی مورد انتظار برای عرضه

 Surface Duo را تحت تاثیر قرار داد. اولین نسل این گوشی مشخصات چندان جذابی نداشت، از نسل پنجم اینترنت پشتیبانی نمی‌کرد و کیفیت دوربین آن به شدت پایین بود.

با این حال مایکروسافت در این مدت به‌طور مداوم اصلاحات نرم‌افزاری را عرضه کرد تا بتواند بهبودهایی در عملکرد این گوشی‌ها ایجاد کند.

 هنوز اطلاعات چندانی از عرضه نسل جدید این دستگاه به بیرون درز نکرده است اما می‌توان امیدوار بود که این مدل، آخرین مدل ارائه شده توسط مایکروسافت در این سبک گوشی‌ها نباشد و بتواند با عرضه مدل‌های بعدی، این موارد را بهبود دهد.

  گوشی P50 هوآویچ

p17- (13)

هر چند در سال گذشته گوشی‌های هوآوی در آمریکا عرضه نشدند، اما این برند توانست به اندازه برندهای سامسونگ و اپل، فروش خوبی در بازار موبایل جهان داشته باشد. هنوز چندان مشخص نیست که سیاست‌های دولت جدید آمریکا چه شرایطی برای شرکت هوآوی رقم بزند و وضعیت این برند در بازار بزرگ این کشور به چه صورت تغییر کند. محدودیت‌های اعمال شده در دو سال اخیر، هوآوی را به سمت توسعه سیستم‌عامل اختصاصی‌هارمونی سوق داده است که قرار است جایگزینی برای اندروید در گوشی‌های این برند شود. جدیدترین محصول این شرکت از سری P و مدل P50 است که اخیرا خبرهای زیادی هم در رابطه با آنها می‌شنویم. شنیده‌های اخیر بیشتر بر مدل P50 پرو 5G متمرکز شده و به‌نظر می‌رسد این پرچم‌دار در دو مدل راهی بازار خواهد شد. یکی از این مدل‌ها از نسخه متن‌باز اندروید بهره برده، درحالی‌که دیگری از سیستم‌عامل اختصاصی شرکت یعنی‌هارمونی بهره‌ می‌برد. کاربران چینی تنها یک گزینه پیش‌رو دارند و آن هم خرید نسخه دوم است. اما کاربران بین‌المللی به نسخه مجهز به اندروید دسترسی خواهند داشت.‌هارمونی همان سیستم‌عاملی است که بعد از تحریم هوآوی توسط گوگل، از سوی این شرکت چینی برای گوشی‌ها طراحی شد. هوآوی P50 پرو 5G اما از همان پردازنده ۵ نانومتری استفاده می‌کند که در سری میت ۴۰ (به جز نسخه استاندارد) به‌کار رفته، یعنی کرین ۹۰۰۰ که ۵ نانومتری است و قدرت پردازشی بالایی هم دارد. همچنین برای این گوشی دو میزان حافظه رم ۶ و ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸/ ۲۵۶ گیگابایتی در نظر گرفته شده تا در کنار هم، مجموعه قدرتمندی را تشکیل دهند. روی پنل پشتی هوآوی P50 پرو 5G شاهد یک ماژول تقریبا بیضی شکل هستیم که تغییر محسوسی به نسبت ماژول دایره‌ای شکل روی میت ۴۰ پرو به حساب می‌آید. با توجه به تصاویر منتشر شده از آن، به‌نظر می‌رسد روی این ماژول ۵ دوربین قرار گرفته که باید مشابه دوربین‌های میت ۴۰ پرو ولی با یک سنسور اضافه باشند. یعنی یک دوربین اصلی، یک دوربین فوق عریض، تله‌فوتو و یک سنسور لیزری فوکوس خودکار و سنسور پنجم هم می‌تواند یک تله‌فوتوی ثانویه باشد.

  گوشی‌های ارزان قیمت موتورولا

p17-10

شرکت قدیمی موتورولا هم دو گوشی جدید ارزان قیمت به نام‌های موتو جی ۳۰ و موتو جی ۱۰ تولید کرده که به زودی روانه بازار می‌شوند. موتو جی ۳۰ که کیفیت بیشتری در مقایسه با موتو جی ۱۰ دارد، مجهز به پردازنده اسنپ دراگون ۶۶۲ است و بنابراین با شبکه‌های نسل پنجم تلفن همراه سازگار نیست. ۶ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و باتری 5 هزار میلی‌آمپری برای این گوشی در نظر گرفته شده است. این گوشی دارای ۴ دوربین است که دقت لنز اصلی آن به ۶۴ مگاپیکسل می‌رسد. گوشی موتو جی ۱۰ نیز که جایگزین گوشی موتو جی ۹ شده، مجهز به پردازنده اسنپ دراگون ۴۶۰ و ۴ گیگابایت رم است. برای این گوشی هم چهار دوربین در نظر گرفته شده که دقت لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسل است. باتری اصلی این گوشی هم 5 هزار میلی آمپری است. هر دو گوشی قرار است ابتدا در بازارهای اروپایی عرضه شوند. قیمت موتو جی ۳۰، ۲۲۰ دلار و قیمت گوشی موتو جی ۱۰ برابر ۱۵۰ دلار است.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید