پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازار

امروز: پنجشنبه 9 فروردین 1403, 18 رمضان 1445, Thursday 28 March 2024
کد خبر: 14151
منتشر شده در چهارشنبه, 02 مهر 1399 10:56
تعداد دیدگاه: 0

مدیرکل آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه در نامه‌ای به رئیس‌کل سازمان توسعه تجارت ایران آخرین تغییرات مقررات قرنطینه در بندر شانگهای چین و استان‌های همجوار را برای استفاده فعالان اقتصادی اطلاع‌رسانی‌کرد. اگرچه همه‌گیری کرونا محدودیت‌های بسیاری در رفت‌وآمد افراد به دیگر شهرها و کشورها ایجاد کرد اما با گذشت زمان، به تدریج فرودگاه‌ها و خطوط هواپیمایی کار خود را از سر گرفته‌اند و رفت‌وآمد فعالان اقتصادی برای مقاصد تجاری با اجرای برخی پروتکل‌ها در حال گسترش است.

در این رابطه کشور چین به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مقاصد تجاری برای فعالان اقتصادی دنیا و همچنین ایران، مقررات متفاوتی در شهرها و استان‌هایش برقرار کرده است که دانستن آن پیش از سفر برای افراد ضروری است. در همین رابطه رضا زبیب، دستیار وزیر و مدیرکل آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه کشورمان در نامه‌ای که به حمید زادبوم نوشته است از آخرین تغییرات مقررات قرنطینه در شانگهای و استان‌های همجوارش خبر داده است.

برابر این نامه، مسافرانی که با مجوز اقامت در شانگهای راهی این شهر چین می‌شوند، باید یک هفته قرنطینه مرکزی و یک هفته قرنطینه در محل اقامت یا محل کار را بگذرانند. همچنین آن دسته از مسافرانی که محل و مجوز اقامت آنان برای استان‌های جیانگسو، جه‌جیانگ و انهوی صادر شده است، ابتدا سه روز در شهر شانگهای به‌صورت مرکزی قرنطینه خواهند بود و پس از آن به‌صورت متمرکز به استان‌های مذکور منتقل و مابقی قرنطینه را در آن استان‌ها و به‌صورت مرکزی سپری خواهند کرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران و برابر نامه مدیرکل آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه، مسافران ورودی که محل اقامت آنان استان‌هایی غیر از شانگهای و سه استان ذکر شده باشد، به‌صورت مرکزی به مدت دو هفته در شهر شانگهای دوره قرنطینه را سپری می‌کنند.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید