به گزارش بلومبرگ، اعمال محدودیت‌های کرونایی در آفریقای جنوبی باعث شده تا اقتصاد این کشور با عمیق‌ترین رکود در 28 سال گذشته روبرو شود.
در سه ماهه دوم سال جاری تولید ناخالص داخلی آفریقای جنوبی بیش از میزان مورد انتظار کاهش یافته و عملکرد بسیار ضعیفی را به ثبت رسانده است.
تولید ناخالص داخلی آفریقای جنوبی نسبت به سه ماهه ابتدایی سال جاری 51 درصد افت کرده است.
این سنگین‌ترین سقوط اقتصادی آفریقای جنوبی از سال‌های 1990 تاکنون به شمار می‌رود و باعث شده تا رکورد اقتصادی در این کشور برای چهارمین سه ماهه متوالی ادامه یابد.
پیشتر 17 کارشناس اقتصادی در نظر سنجی بلومبرگ، پیش‌بینی کاهش 47.2 درصدی تولید ناخالص داخلی آفریقای جنوبی را برای سه ماهه دوم امسال پیش‌بینی کرده بودند.
اقتصاد آفریقای جنوبی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 17.1 درصد از ارزش خود را از دست داده است.
اعمال محدودیت‌های شدید بر فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی با هدف کنترل شیوع ویروس کرونا باعث شده تا این کشور در طولانی‌ترین روند سقوط اقتصادی از جنگ جهانی دوم به بعد فرو رود.
بر اساس این محدودیت‌ها مردم آفریقای جنوبی فقط می‌توانند برای خرید غذا، امور پزشکی، و دریافت کمک‌های رفاهی از خانه خارج شوند.
این محدودیت‌ها با حضور نیروهای ارتش و پلیس در حال اجراست و در حالی که از روز یک می دولت پروتوریو اعمال این محدودیت‌ها را کاهش داده اما برخی شرکت‌ها به طور کامل تعطیل و یا کارمندانشان را اخراج کردند.