کد خبر: 9616
منتشر شده در چهارشنبه, 01 آبان 1398 00:41
تعداد دیدگاه: 0
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور:

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه استارت‌آپ‌ها از زیرزمین‌ها و گاراژها بیرون می‌آیند و مراحل توسعه را طی می‌کنند، گفت: کسب‌وکارهای نوپا جزو مشاغل پول‌ساز کشور هستند.  

به گزارش خبرگزاری مهر، سورنا ستاری روز سه‌شنبه ۳۰ مهرماه در مراسم راه‌اندازی بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال اظهار کرد: استارت‌آپ‌ها از زیر زمین‌ها و گاراژها بیرون می‌آیند و داستان مشترکی دارند و بر این اساس مراحل توسعه را طی می‌کنند. وی با بیان اینکه حوزه استارت‌آپ جزو مشاغل پول‌ساز کشور است بنابراین باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشیم، ادامه داد: اگر در فرهنگ شکست می‌خوریم دلیلش است که شرکت‌های ما با ورود فیلم‌ها، بازی‌ها و نوشت‌افزارهای خارجی با شکست مواجه می‌شوند و بنابراین باید استارت‌آپ‌ها را گسترش دهیم.معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از شرکت‌های استارت‌آپی برای توسعه حمایت می‌کند. معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با اشاره به یکی از سایت‌های معروف تولید محتوای رسانه‌ای در کشور گفت: این سایت جزو ۱۰۰ سایت پربیننده در جهان است و این نشان می‌دهد که ما می‌توانیم با روش‌های نوین این فضا را توسعه دهیم.

تاثیرگذاری استارت‌آپ‌ها در فضای شهری

در این مراسم پیروز حناچی شهردار تهران نیز گفت: در دوره حاضر در فضای شهری سرمایه‌های ما ساختمان‌ها نیستند، بلکه باید به زیرساخت‌ها و فراهم کردن فضای کسب‌وکار برای فعالان حوزه محتوای دیجیتال توجه کنیم. حناچی افزود: با اقدامات صورت‌گرفته و حمایت‌های معاونت علمی و فناوری در حوزه‌های مختلف اقدامات تاثیرگذار خوبی برای توسعه زیست‌بوم نوآوری انجام شده است که در بخش کنترل مدیریت شهری هم می‌توان از آن بهره برد. شهردار تهران گفت: سال ۱۳۹۶ مردم تهران در یک نظرسنجی، ترافیک و آلودگی را مشکل اصلی خود بیان کردند و بعد از آن شاهد بودیم برخی شرکت‌ها در فضای کسب‌وکار دیجیتال سرویس‌های حمل‌ونقل جدیدی همچون دوچرخه را به مردم معرفی کردند و از این طریق بخشی از مشکلات ما حل شد. وی تاکید کرد: استارت‌آپ‌ها با فعالیت‌های هوشمندانه و نوآورانه خود در فضای شهری می‌توانند تاثیرگذار باشند و شهرداری نیز از این اقدامات حمایت می‌کند.