سرپرست ناوگانی و VIP شرکت شایان دیزل در شانزدهمین نمایشگاه صنعت خودرو اصفهان گفت: کامیون کشنده دافران از اولین مراحل تولید خود، استانداردهای 85گانه اتحادیه اروپا را اخذ کرده و براین اساس، امکان ورود به مرزهای اروپایی برای این کامیون ها فراهم شده است.

حمیدرضا علیزاده در گفتگو با اقتصاد بازار توضیح داد: محصول این شرکت حاصل ماه ها بررسی کارشناسی همکاران بوده است. ضمن آنکه در تولید، علاوه بر صرفه اقتصادی، نیاز رانندگان براساس سلیقه، فراخور جاده و سوخت درنظر گرفته شده است.

علیزاده گفت: کامیون کشنده دافران دارای اتاقی طبق استاندارد اتحادیه اروپا، موتور ارتقا یافته، دارای گیربکس ZF  ترکسون (ترمز 5مرحله ای اینتاردر و 2مرحله ای ریتاردر)، مجهز به کولر درجا، بخاری درجا و یخچال بصورت فابریک است و بلحاظ استحکام سازی در مقایسه با دیگر محصولات، شاخص است. همچنین، از نظر امکانات اتاق، مواردی که اپشن شناخته می شود، در شایان دیزل بعنوان موارد الحاقی و از بهترین برندها نصب شده است. این کشنده دارای صندلی تعلیقی برای راننده و کمک راننده است.

او افزود: از سال 99 که تولید ما وارد بازار شد تا الان که رانندگان 200هزار کیلومتر را رد کرده اند، هیچ فراخوان فنی نداشته ایم. ضمن آنکه از روز نخست طبق استانداردهای 85گانه اتحادیه اروپا تولید شده است و رانندگان دافران می توانند در مرزهای اروپایی تردد نمایند.

علیزاده با اشاره به تولید روزانه 12دستگاه کامیون کشنده، استقبال رانندگان و مشتریان دافران را رضایت بخش عنوان کرد و گفت: اکنون 12نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش فعال، 3نمایندگی درحال تجهیزهستند و تا پایان امسال به 17نمایندگی افزایش می یابند. همچنین، نزدیک به 21درصد قطعات در داخل تولید می شوند که طبق برآوردها تا پایان سال، ایرانی سازی قطعات تا 30درصد افزایش خواهد یافت.

سرپرست ناوگانی شایان دیزل از پیش بینی شرکت برای افزایش تولید و اضافه کردن محصولات دیگر خبر داد و گفت: برای مشتریان با توجه به زمان، سبد تنوع فروش بصورت مرحله ای، بانکی و لیزینگ در نظر گرفته شده است.

فرزانه افسرطه