رییس کمیسیون گردشگری و برند شهری اتاق بازرگانی اصفهان گفت: صنعت گردشگری ایران بر پایه توسعه گردشگری شهرها و استان‌ها می‌تواند جایگاه ویژه ای در اقتصاد کشور داشته باشد.
به گزارش اقتصادبازار، محمدرضا رجالی در دیدار با نایب رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران و رییس شورای شهر قروه کردستان، اظهار داشت: اتاق بازرگانی اصفهان با برگزاری نشست‌های تخصصی با مسئولین متولی گردشگری زمینه توسعه این صنعت در استان را فراهم ساخته است.

مسعود گلشیرازی رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه خواستار معرفی جاذبه‌های گردشگری استان کردستان در فضای داخلی و خارجی شد و بیان داشت: ظرفیت‌های گردشگری این استان به‌خوبی برای گردشگران ایرانی و خارجی معرفی نشده است.

عبدالمالکی نایب رییس کمسیون گردشگری اتاق ایران در این دیدار هدف از سفر هیات قروه به اصفهان، استفاده از تجربه این استان در توسعه صنعت گردشگری و جذب سرمایه‌گذاری عنوان کرد و گفت: اصفهان همواره به‌عنوان یک شهر پیشرو در صنعت و گردشگری در کشور شناخته می‌شود.

عضو شورای شهر قروه در این جلسه، اظهار داشت: استان اصفهان درزمینه گردشگری و برند شهری گام‌های بسیار اثرگذار برداشته و مسئولین کردستان خواستار استفاده از تجربه این استان برای توسعه صنعت گردشگری‌اند.

وی از برقراری امنیت کامل در استان کردستان خبر داد و گفت: قروه سومین شهر بزرگ استان کردستان پس از سنندج و سقز است.

وی اضافه کرد: قروه از قدیمی‌ترین شهرهای تاریخی فرهنگی ایران به شمار می‌رود. که به‌واسطه آن به این شهر لقب نگین آبی کردستان، دشت خدا و عروس کردستان نیز داده‌شده است.

عبدالمالکی افزود: شهر قروه به دلیل داشتن مراکز تاریخی و دیدنی و چشمه‌های آب گرم معدنی موردتوجه مسافرین و گردشگرانی است که به این شهر سفر می‌کنند. شهرستان قروه به‌عنوان اولین شهر منطقه نمونه گردشگری و توریستی منطقه غرب کشور تبدیل‌شده است.