• درباره ما
  • تماس با ما

پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازار

امروز: سه شنبه 10 تیر 1404, 5 محرم 1447, Tuesday 1 July 2025
  • صفحه اصلی
  • اقتصاد کلان
  • مسکن
  • بورس
  • بازرگانی
  • گردشگری
  • فولاد
  • صنعت
  • اقتصاد شهری
  • بازار
  • اقتصاد بین الملل

آخرین اخبار

ترکش به بورس
خاورمیانه جدید؛ از رویا تا واقعیت
ترکش جنگ به بورس
«خودرو» در سایه جنگ
تورم در مرز ۴۰درصد
چراغ سبز ترامپ به صادرات نفت نخواستن يا نتوانستن؟
۳۰ همت نقدینگی ناقابل!
هوش‌مصنوعی در عرصه نبرد
۲۵ دستورکار برای اقتصاد جنگی
اقتصاد ایران پس از ۱۲ روز
ترکش به بورس
بازار سهام پس‌از بازگشایی یکسره قرمزپوش شد؛
ترکش به بورس
تورم در مرز ۴۰درصد
تغییرات «بهای سبد مصرف خانوار» در خردادماه را بررسی می‌کند؛
تورم در مرز ۴۰درصد
آتش‌بس در بازارها
واكاوي نوسانات طلا، نفت و رمزارزها در ايران و جهان
آتش‌بس در بازارها
تنفس مصنوعي دولت
نبض كند كسب و كارها در بحبوحه جنگ؛
تنفس مصنوعي دولت
چتری برای نجات تاریخ
لزوم به کارگیری فشارهای بین‌المللی برای دورماندن آثار تاریخی از آتش جنگ:
چتری برای نجات تاریخ
سرپناه دوباره
طرح ويژه دولت براي حمايت از خانواده‌هاي آسيب‌ديده كليد خورد
سرپناه دوباره

پیشنهاد سردبیر

خاورمیانه جدید؛ از رویا تا واقعیت
خاورمیانه جدید؛ از رویا تا واقعیت
همراه اول
ترکش به بورس
بازار سهام پس‌از بازگشایی یکسره قرمزپوش شد؛
ترکش به بورس
تورم در مرز ۴۰درصد
تغییرات «بهای سبد مصرف خانوار» در خردادماه را بررسی می‌کند؛
تورم در مرز ۴۰درصد
آتش‌بس در بازارها
واكاوي نوسانات طلا، نفت و رمزارزها در ايران و جهان
آتش‌بس در بازارها
تنفس مصنوعي دولت
نبض كند كسب و كارها در بحبوحه جنگ؛
تنفس مصنوعي دولت
چتری برای نجات تاریخ
لزوم به کارگیری فشارهای بین‌المللی برای دورماندن آثار تاریخی از آتش جنگ:
چتری برای نجات تاریخ
سرپناه دوباره
طرح ويژه دولت براي حمايت از خانواده‌هاي آسيب‌ديده كليد خورد
سرپناه دوباره

اخبار ویژه

ترکش به بورس
ترکش به بورس
ترکش جنگ به بورس
ترکش جنگ به بورس
تورم در مرز ۴۰درصد
تورم در مرز ۴۰درصد
افزایش ۵۳ درصدی واردات کالاهای اساسی
افزایش ۵۳ درصدی واردات کالاهای اساسی
آتش‌بس در بازارها
آتش‌بس در بازارها
رصد اقدامات حمایتی
رصد اقدامات حمایتی
تنفس مصنوعي دولت
تنفس مصنوعي دولت
چتری برای نجات تاریخ
چتری برای نجات تاریخ
سرپناه دوباره
سرپناه دوباره
كندي اينترنت در سايه جنگ
كندي اينترنت در سايه جنگ
تهاجم مغول‌وار
تهاجم مغول‌وار
خبر خروج ایران از NPT صحت ندارد
خبر خروج ایران از NPT صحت ندارد
دیپلماسی تعطیل‌بردار نیست
دیپلماسی تعطیل‌بردار نیست
از شیکاگو تا باب‌همایون
از شیکاگو تا باب‌همایون
برگ برنده ايران
برگ برنده ايران
کمبودی در تامین کالاهای اساسی وجود ندارد
کمبودی در تامین کالاهای اساسی وجود ندارد
وضعیت مالی سامان گستر در آینه آمار
وضعیت مالی سامان گستر در آینه آمار
رسوایی پولشویی ۵۳۰‌میلیون دلاری
رسوایی پولشویی ۵۳۰‌میلیون دلاری
پاسکاری قیمت در میدان خودرو
پاسکاری قیمت در میدان خودرو
معرفی سامانه خبرگزاری مزایدات خودرو
معرفی سامانه خبرگزاری مزایدات خودرو
پسران صدیقی در چنگ قانون
پسران صدیقی در چنگ قانون
ماموريت غيرممكن مدني‌زاده
ماموريت غيرممكن مدني‌زاده
افشاگری همتی از پشت پرده استیضاح
افشاگری همتی از پشت پرده استیضاح
بانک‌های ایران، دور از جهان
بانک‌های ایران، دور از جهان

اقتصاد کلان

بیشتر
اقتصاد ایران پس از ۱۲ روز
الزامات سیاستگذاری پس از آتش‌بس میان ایران و رژیم‌صهیونیستی بررسی شد؛
اقتصاد ایران پس از ۱۲ روز

پس از 12روز درگیری نظامی میان ایران و رژیم‌صهیونیستی، آتش‌بس اعلام‌شده اگرچه به‌طور موقت از تشدید...

راهبرد سه‌وجهی ایران
از شیکاگو تا باب‌همایون
ماموریت سیاستگذار در وضعیت جنگی
سازه پنهان تحریم
ماشه دركمين؟
برنامه‌ مدنی‌زاده برای تصدی وزارت اقتصاد چیست؟
بانک‌های ایران، دور از جهان
پسر شیکاگویی در باب‌همایون
بیشتر

اقتصاد بین الملل

بیشتر
خاورمیانه جدید؛ از رویا تا واقعیت
مدیر مطالعات سیاست خارجی اندیشکده آمریکن اینترپرایز در گفت‌و‌گو با نیویورک‌تایمز تشریح کرد؛
خاورمیانه جدید؛ از رویا تا واقعیت

کوری شیکی، مدیر مطالعات سیاست خارجی اندیشکده آمریکن اینترپرایز، در گفت‌وگو با نیویورک‌تایمز تأکید کرد تحولات اخیر خاورمیانه نشانه بازچینی بنیادین منطقه است و حملات آمریکا و اسرائیل برنامه هسته‌ای...

ريزش شاخص‌ها از تل‌آويو تا دوحه
«تنگه هرمز» روی میز است
میلیاردرهای دمدمی‌مزاج
۷ غول بازار انرژی
قدرت‌‌ نمایی طالبان با آب
معماري ماليات در دنياي رمزارزها
عربستان حاجی‌ها را رصد می‌کند
اتحادیه‌ هزارپاره اروپا
بیشتر

اقتصاد شهری

بیشتر
تورم در مرز ۴۰درصد
تغییرات «بهای سبد مصرف خانوار» در خردادماه را بررسی می‌کند؛
تورم در مرز ۴۰درصد

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، تورم نقطه به نقطه در پایان خرداد باثبت نرخ ۳۹.۴درصد، به بیشترین سطح از آذرماه۱۴۰۲ رسیده است. نرخ تورم ماهانه در این‌ماه معادل ۳.۳درصد بوده که نسبت به ماه قبل افزایش...

تنفس مصنوعي دولت
کلید تامین کالاهای اساسی
کمبودی در تامین کالاهای اساسی وجود ندارد
واحد اکازیون، ویو ابدی، اجاره دلاری!
رویای برق یک میلیارد دلاری
۵۰‌ هزار درخواست و یک ساختار ناکار‌آمد
سمفونی گرانی
دولت بشنود
بیشتر

بازار

بیشتر
ترکش به بورس
بازار سهام پس‌از بازگشایی یکسره قرمزپوش شد؛
ترکش به بورس

با بازگشایی بازار سهام پس از تعطیلی ۹روزه، شاخص کل بورس با افت بیش از ۲درصدی همراه بود. در روز گذشته، صف‌های فروش طولانی در بیش از ۷۵۰نماد، دادوستدهای بورسی را قفل کرد. ارزش معاملات نیز به ۳هزار و...

۳۰ همت نقدینگی ناقابل!
آتش‌بس در بازارها
موقعیت کدالی- جنگی!
روزهای سخت اقتصاد ایران
کوچ بورس‏‏‌بازان به پناهگاه‌های امن ریالی
بورس زير سايه بي‌ثباتي
چراغ سبز بیت کوین برای بازار کریپتو
نفس تازه بورس با سيگنال‌هاي رم
بیشتر

گردشگری

بیشتر
چتری برای نجات تاریخ
لزوم به کارگیری فشارهای بین‌المللی برای دورماندن آثار تاریخی از آتش جنگ:
چتری برای نجات تاریخ

در پی حملات اخیر رژیم متجاوز اسرائیل به کشور، نگرانی‌ها در مورد آسیب به بناهای تاریخی و موزه‌های کشور افزایش شدت گرفته است.

آسمان پير ايران
توریسم ایران در سایه رقبای منطقه‌ای
یک افتضاح کامل!؛ با پدیده بیرو چه باید بکنیم؟
سوال کلیدی در توریسم ۲۰۲۵
رتبه ‌بندی ایرلاین‌ها؛ رقابت یا رانت؟
یادگار آریایی‌ها پشت درهای بسته
پيشرفت يا پسرفت در ميان تالاب؟
مرگ پشت فرمان نشست
بیشتر

بازرگانی

بیشتر
چراغ سبز ترامپ به صادرات نفت نخواستن يا نتوانستن؟
نگاهي به تغيير رويكرد امريكا به تحريم‌هاي نفتي ايران پس از آتش‌بس با اسراييل
چراغ سبز ترامپ به صادرات نفت نخواستن يا نتوانستن؟

در بحبوحه تحولات پرتنش خاورميانه و جنگ ۱۲ روزه ميان ايران و اسراييل، اظهارات اخير دونالد ترامپ و فرستاده ويژه او در امور غرب آسيا؛ استيو ويتكاف، مبني بر امكان ادامه صادرات نفت ايران به چين و «كوتاه...

پاسکاری قیمت در میدان خودرو
ترديد چيني‌ها
خودكفايي با طعم شكر و موز
فردا تعرفه‌های اوراسیا صفر می‌شود
درآمد از رسوب کالا
كسر خسارت از درآمد مشمول ماليات
تجارت روی ریل تازه
گره كور انبارها
بیشتر

پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازار

کد خبر: 18063
منتشر شده در چهارشنبه, 10 آذر 1400 08:16
تعداد دیدگاه: 0
  • چاپ
  • ایمیل
تلویزیون‏‏‌‏‏‌هایی که بازار جهانی گردشگری را تکان دادند

سریال‏‏‌های توریست‏‏‌ساز ۴ کشور

توضیحات

کشورهای هند، کره‌جنوبی، ترکیه و امارات با پخش سریال‌‌‌‌‌‌ها و فیلم‌‌‌‌‌‌های هدفمند شبکه‌‌‌های تلویزیونی بازار جهانی گردشگری را تکان داده‌‌‌اند. سریال‌‌‌ها و فیلم‌‌‌هایی که سناریویی با تمرکز بر تولید محتوای مناسب جذب توریست صورت گرفته است و تلویزیون‌‌‌ها در این ۴ کشور به نوعی در خدمت بازار گردشگری این کشورها قرار دارند.

هنرمندان و عوامل فیلم‌‌‌ها و سریال‌‌‌ها در این کشورها به گونه‌‌‌ای توجیه و آموزش دیده‌‌‌اند که بتوانند با نفوذ (تبلیغ نامحسوس) به کشورهای گردشگرفرست فیلم‌‌‌ها و سریال‌‌‌های توریست‌ساز را تولید و عرضه کنند. این نوع گردشگری با حداقل یک دهه سابقه کار مفید در این ۴ کشور به ثبت رسیده است. ضمن آنکه محصولات بازار توریست در این کشورها با توجه به موفقیت‌‌‌هایی که از این مدل تبلیغ و جذب گردشگر دریافت کردند برنامه‌‌‌های ۴ ساله جهت رشد درآمدهای توریستی از محل فیلم‌‌‌ها و سریال‌‌‌های توریست‌‌‌ساز پیش‌بینی کرده‌‌‌اند.

تبلیغات به عنوان یکی از ارکان اصلی جذب توریست در بازار گردشگری جهان محسوب می‌شود که وزارت گردشگری ایران در جهت رشد و رونق گردشگری کشور و جذب مخاطبان بیشتر تبلیغات را در دوره فعلی به عنوان یکی از ابزارهای قدرتمند جذب گردشگر به کار گرفته است. رسانه به عنوان یکی از تاثیرگذارترین ابزار تبلیغات به شمار می‌‌‌آید که به اشکال مختلف شامل رادیو، تلویزیون، شبکه‌های ماهواره‌‌‌ای بدون مرزی، مطبوعات و فضای مجازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کشورهای پیشرو گردشگری در جهت رشد بازار گردشگری و در نتیجه رونق و توسعه اقتصادی خود از رسانه‌‌‌ها جهت تبلیغات گسترده در کشورهای دیگر استفاده می‌کنند. رسانه به اشکال مختلف بر گردشگری اثرگذار است و از چشم‌‌‌انداز‌‌‌های مختلفی همچون زبان، مذهب، غذا، موسیقی و جشنواره‌‌‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. در دوران همه‌گیری کرونا که مردم سراسر جهان عمدتا در قرنطینه خانگی به‌‌‌سر می‌‌‌بردند و فرصت بیشتری برای تماشای سریال‌‌‌ها و فیلم‌‌‌های جهان پیدا کردند، فیلم‌سازان را بر آن داشت تا از ظرفیت گردشگری کشورها برای معرفی برای دوران پساکرونا بهره ببرند.  

 

با توجه به رشد سریع بازار گردشگری و تجربیات خاص، استفاده از لوکیشن‌‌‌های فیلم یکی از ابزارهایی است که رسانه‌‌‌ها برای جذب مخاطب در حوزه گردشگری به کار می‌برند. «گردشگری فیلم» ابزاری مناسب بازاریابی مقصد به شمار می‌‌‌آید که با ارائه فرصت‌‌‌های جدید مانند تور، موزه، نمایشگاه و تالیف جاذبه‌‌‌های توریستی مرتبط با فیلم‌‌‌ها جذب گردشگر می‌کند. فیلم‌‌‌ها و سریال‌‌‌های تلویزیونی نقش بسزایی در گردشگری فیلم دارند. تولید فیلم و سریال فرصت‌‌‌های سودمندی را برای یک مقصد به‌‌‌وجود می‌‌‌آورد. حضور سازندگان فیلم در یک هتل یا مکان گردشگری خاص، توجه افراد و بیننده‌‌‌ها را به لوکیشن جلب می‌‌‌کند و تولید یک فیلم در عرصه بین‌المللی در یک مقصد گردشگری برای آن مقصد بسیار سودآور خواهد بود. که البته از پیش‌‌‌شرط‌‌‌های لازم در این امر، توانایی مقصد در جلب توجه علاقه‌مندان به فیلم در کوتاه‌مدت و بلندمدت است.  لوکیشن فیلم و سریال‌‌‌ها تاثیر مستقیمی بر افزایش گردشگری یک کشور دارد. سینما به عنوان یکی از زیرشاخه‌‌‌های گردشگری فرهنگی در وجه رسانه‌‌‌ای خود ابزار مناسبی جهت معرفی یک کشور به دیگران است و به مثابه قدرت نرم و یکی از ارکان‌‌‌های اصلی دیپلماسی عمومی می‌تواند تسهیل‌‌‌کننده ارتباط میان ملت‌‌‌ها باشد. «گردشگری فیلم» توریست‌‌‌هایی را شامل می‌شود که با هدف دیدن مکان، شهر و کشوری که در یک فیلم به نمایش درآمده عازم سفر می‌‌‌شوند و تاثیر آن بر زندگی بینندگان خود به‌‌‌گونه‌‌‌ای است که تعیین‌‌‌کننده مقصد گردشگری و سفر است.

هند به عنوان یکی از قدرتمندترین کشور‌‌‌ها در صنعت فیلم‌‌‌سازی در فیلم‌‌‌های خود از تنوع چشم‌‌‌اندازی و مکان‌‌‌های مختلف برخوردار است که به عنوان مقصدی جذاب برای تولید فیلم‌‌‌های بین‌المللی و داخلی به شمار می‌رود. سینمای هند نقش مستقیم و غیرمستقیمی در رشد گردشگری هند دارد. بالیوود به عنوان یکی از قدرتمندترین صنعت فیلم‌‌‌سازی جهان در هند، با استفاده از مقاصد مختلف گردشگری هند در لوکیشن‌‌‌ فیلم‌‌‌ها، گردشگران بسیاری را از نقاط مختلف دنیا به این کشور جذب می‌کند. در سال ۲۰۱۸ حدود ۵/ ۱۷‌میلیون گردشگر خارجی به هند سفر کردند و درآمد حاصل از گردشگری در هند حدود ۵/ ۲۸‌میلیارد دلار بوده است که سهم گردشگری فیلم در جذب توریست‌‌‌های خارجی به هند حدود ۱۰‌درصد برآورد می‌شود. بر اساس پیش‌بینی‌‌‌های انجام شده در سال ۲۰۲۲ با تولید بیش از یک‌ میلیون فیلم با تبلیغات نامحسوس گردشگری میزان درآمد از گردشگری فیلم را به ۳‌میلیارد دلار خواهند رساند. همچنین سریال‌‌‌های ترکی در جذب گردشگر از خاورمیانه به ترکیه بسیار تاثیرگذار بوده و کشورهای عربی نیز به منظور کسب جایگاه برتر در بازار گردشگری جهان از صنعت و هنر فیلم و سریال در رونق بخشیدن به صنعت گردشگری خود بهره‌‌‌مند می‌‌‌شوند. همچنین صنعت فیلم‌‌‌سازی کره‌جنوبی با همکاری گسترده با صنعت گردشگری خود در فیلم‌‌‌های خود بسیار موفق عمل کرده به گونه‌‌‌ای که از هر ۷ گردشگری که به این کشور سفر می‌کنند حداقل یک نفر انگیزه سفر خود به این کشور را بازدید از لوکیشن‌‌‌ فیلم‌‌‌ها بیان کرده است.  ترکیه با درک اهمیت گردشگری فیلم به تبلیغات نامحسوس گسترده‌‌‌ای جهت معرفی جاذبه‌‌‌های گردشگری ترکیه در سریال‌‌‌های خود دست زده و نمایش سریال‌‌‌های ترکی در کشورهای همسایه و جذب گردشگران به لوکیش فیلم‌‌‌ها از جمله تاثیرات این روش تبلیغات بوده است. مجموعه‌‌‌های تلویزیونی ترکیه علاوه بر بازدهی اقتصادی، به معرفی فرهنگ این کشور می‌‌‌پردازد و منجر به درآمدزایی غیرمستقیم برای این کشور شده است. ترکیه بعد از آمریکا بزرگ‌ترین صادرکننده سریال‌‌‌های تلویزیونی در جهان است. مخاطب سریال‌‌‌های ترکیه که در ابتدا کشورهای عربی بودند به تدریج به دیگر کشورهای جهان در آفریقا، آمریکای شمالی و جنوبی، اروپا و آسیا راه یافت به گونه‌‌‌ای که از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۱ حدود ۳۷‌هزار ساعت برنامه تلویزیونی به ۷۶ کشور جهان فروخته شد. سریال‌‌‌های ترکی در کشورهای عربی آنچنان تاثیرگذار بوده که در سال ۲۰۱۴ با ورود گردشگران عربی به این کشور با ۹/ ۷‌درصد رشد حدود ۹‌میلیارد درآمد کسب کرده است و بعد از آن ایران مقصد بعدی سریال‌‌‌های ترکی و در نتیجه ورود گردشگران ایرانی به این کشور بوده است. آمریکای لاتین به عنوان مقصد بعدی پخش سریال‌‌‌های ترکی، انگیزه سفر به ترکیه در میان بینندگان خود در آن سوی دنیا ایجاد کرده است و سریال‌‌‌های ترکی عامل مهم انتخاب ترکیه به عنوان مقصد گردشگری کشورهای آمریکای لاتین محسوب می‌شود. ارزش صادرات سریال‌‌‌های ترکی در سال ۲۰۱۵ بیش از ۳۰۰‌میلیون دلار بوده است و طبق برنامه‌‌‌ریزی‌‌‌های انجام شده پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۳ درآمد خود از محصولات فرهنگی را به ۲‌میلیارد دلار برساند.

به این منظور ترکیه از این ابزار جهت جذب گردشگر به کشور خود استفاده کرده و در بسیاری از سریال‌‌‌ها شهرها و مناطق مختلف ترکیه به نمایش درآمده است و بسیاری از تورهای گردشگری در برنامه‌‌‌های تفریحی خود بازدید از لوکیشن سریال‌‌‌ها را قرار می‌دهند همچنین بسیاری از توریست‌‌‌ها دلایل سفر به ترکیه را بازدید از مکان‌های گردشگری که در فیلم‌‌‌ها به نمایش درآمده است عنوان کرده‌اند. ترکیه طی ده سال گذشته از طریق فروش سریال‌‌‌های تلویزیونی خود به حدود ۸۰ کشور جهان به رشد ۱۵‌درصدی در جذب توریست‌‌‌های خارجی دست یافته است. همچنین نمایش ترکیه به عنوان یک کشور مترقی و مدرن موجب جذب افراد بسیاری از کشورهای منطقه جهت خرید آپارتمان، خانه‌‌‌ها و ویلاهای متعدد در ترکیه شده است و این امر منجر به ورود مالکان خارجی به این کشور شده است.

امارات نیز پس از موفقیت در جذب گردشگران خارجی به دلیل اجرای لوکیشن جنگ ستارگان در سال ۲۰۱۷، حدود ۱۹‌درصد رشد داشته است. این امر منجر به تلاش و توجه مستمر امارات جهت حضور گسترده در تولیدات و پروژه‌‌‌های سینمایی و تلویزیونی شده است. امارات با برخورداری از انواع موقعیت‌‌‌های متنوع و در دسترس مانند مناظر مدرن شهری، سواحل و بیابان‌‌‌های گسترده، بزرگراه‌‌‌ها و انواع موفقیت‌‌‌های تجاری، حداکثر بهره را از حداقل امکانات و ظرفیت‌‌‌‌‌‌های طبیعی خود می‌‌‌برد و توجه تولیدکنندگان محصولات سینمایی و تلویزیونی را به خود جلب می‌کند. امارات با تمرکز بر حضور خود در لوکیشن‌‌‌های سینمایی مزایای سرشاری را برای بازار گردشگری و جذب ارز خارجی خود تضمین کرده است.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

ارسال
لغو
JComments
23‌دی‌ماه سالروز افتتاح فولادمبارکه

تجارت

بیشتر
سال نااطمینانی‌ها
سال نااطمینانی‌ها
حذف کربن در وقت اضافه
حذف کربن در وقت اضافه
ایران 61مین صادرکننده آفریقا
ایران 61مین صادرکننده آفریقا
بازار 208 میلیارد دلاری گردشگری
بازار 208 میلیارد دلاری گردشگری
عسلویه گرفتار بوروکراسی
عسلویه گرفتار بوروکراسی
بیشتر

ویژه نامه

بیشتر
ویژه نامه دکوراسیون داخلی
ویژه نامه دکوراسیون داخلی
ویژه نامه دکوراسیون داخلی
ویژه نامه دکوراسیون داخلی
نوسان/ ویژه نامه روز جهانی گمرک
نوسان/ ویژه نامه روز جهانی گمرک
نوسان/ ویژه نامه نمایشگاه فرش دستباف اصفهان
نوسان/ ویژه نامه نمایشگاه فرش دستباف اصفهان
ویژه نامه نمایشگاه اتوکام
ویژه نامه نمایشگاه اتوکام
بیشتر

هفته نامه نوسان

بیشتر
هفته نامه نوسان شماره 237
هفته نامه نوسان شماره 237
بیشتر

تحلیل ویژه

هوش‌مصنوعی در عرصه نبرد
هوش‌مصنوعی در عرصه نبرد
آزمون بورسی مدنی‌زاده
آزمون بورسی مدنی‌زاده
نبرد پولی بانک مرکزی
نبرد پولی بانک مرکزی

یادداشت

جنگ مستقیم ایران و اسرائیل جنگ مستقیم ایران و اسرائیل
تعرفه ها شمشیر دولبه تعرفه ها شمشیر دولبه
آیا زمان خداحافظی با GDP فرا رسیده؟ آیا زمان خداحافظی با GDP فرا رسیده؟
افزایش واقع‌بینی در سرمایه‌گذاری‌های بورسی افزایش واقع‌بینی در سرمایه‌گذاری‌های بورسی

گفتگو

خاورميانه در نقطه جوش
خاورميانه در نقطه جوش
تهاجم مغول‌وار
تهاجم مغول‌وار
تحصيلِ حاصل قبل از توافق
تحصيلِ حاصل قبل از توافق

اقتصاد فرهنگ

ترکش جنگ به بورس
ترکش جنگ به بورس
دلجویی دولت از خانواده «الهه»
دلجویی دولت از خانواده «الهه»
«سووشون» تازه ترين قرباني مميزي
«سووشون» تازه ترين قرباني مميزي

گزارش خبری

«خودرو» در سایه جنگ
«خودرو» در سایه جنگ
۲۵ دستورکار برای اقتصاد جنگی
۲۵ دستورکار برای اقتصاد جنگی
سرپناه دوباره
سرپناه دوباره

رادیو نوسان

بیشتر
گامی به‌سوی آتش‏‏‏‏‌بس
گامی به‌سوی آتش‏‏‏‏‌بس
بیشتر

پربازدیدترین مطالب

«سووشون» تازه ترين قرباني مميزي
ريزش شاخص‌ها از تل‌آويو تا دوحه
ترديد چيني‌ها
ماشه دركمين؟
خاورميانه در نقطه جوش
آسمان پير ايران
ماموريت غيرممكن مدني‌زاده
بانک‌های ایران، دور از جهان
پسر شیکاگویی در باب‌همایون
برگ برنده ايران
از انفجار بندر تا سفر کیش!
بورس زير سايه بي‌ثباتي
توریسم ایران در سایه رقبای منطقه‌ای
تعرفه ها شمشیر دولبه
برنامه‌ مدنی‌زاده برای تصدی وزارت اقتصاد چیست؟
۷ غول بازار انرژی
مقاومت نسخه‌نویسان سنتی در برابر فناوری‌
۵۰‌ هزار درخواست و یک ساختار ناکار‌آمد
افشاگری همتی از پشت پرده استیضاح
میلیاردرهای دمدمی‌مزاج

آخرین اخبار

ترکش به بورس
خاورمیانه جدید؛ از رویا تا واقعیت
ترکش جنگ به بورس
«خودرو» در سایه جنگ
تورم در مرز ۴۰درصد
چراغ سبز ترامپ به صادرات نفت نخواستن يا نتوانستن؟
۳۰ همت نقدینگی ناقابل!
هوش‌مصنوعی در عرصه نبرد
۲۵ دستورکار برای اقتصاد جنگی
اقتصاد ایران پس از ۱۲ روز
افزایش ۵۳ درصدی واردات کالاهای اساسی
آتش‌بس در بازارها
رصد اقدامات حمایتی
موقعیت کدالی- جنگی!
آزمون بورسی مدنی‌زاده
تنفس مصنوعي دولت
خاورميانه در نقطه جوش
ريزش شاخص‌ها از تل‌آويو تا دوحه
کلید تامین کالاهای اساسی
چتری برای نجات تاریخ
سرپناه دوباره
حضور بی وقفه کارکنان پست و فعالیت مداوم شبکه‌ پستي
نبرد پولی بانک مرکزی
كندي اينترنت در سايه جنگ
راهبرد سه‌وجهی ایران
تهاجم مغول‌وار
خبر خروج ایران از NPT صحت ندارد
روزهای سخت اقتصاد ایران
دیپلماسی تعطیل‌بردار نیست

تحلیل

هوش‌مصنوعی در عرصه نبرد
آزمون بورسی مدنی‌زاده
نبرد پولی بانک مرکزی
رشد ظرفیت انرژی خورشیدی
وعده‌های بزرگ، واقعیت‌های تلخ
داستان غم‌انگیز رفاه
تهدید اقتصادی خشکسالی
مقاومت نسخه‌نویسان سنتی در برابر فناوری‌
متهم بی‌برقی کیست؟
طومارمان درهم پیچیده می‌شود
بازی پانزی با اوراق دولتی
سقوط رشد در زمستان سال گذشته
فاصله کیلومتری اهرمی‌ها با دیگر صندوق‌ها
نجات مسكن از كانال بورس؟
جهش هزينه دلاري؛ سركوب قيمت ريالي!
پول بلوکه شده ایران چقدر است؟
مالیات بر دارایی‌؛ آری یا نه؟
ایران چگونه به مهد بازارهای عجیب‌وغریب تبدیل شد؟
سال رکود خودرو
شکاف آمار و واقعیت
وام‌های پوشالی مسکن در گردباد تورم
گزارشات کدال زیر ذره‌بین
روزهای سخت در انتظار «استارلینک»
ثبات يا نوسان؟
مرگ خاموش صنعت
سلطه دلار
تصویر اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۴
فرصت میلیارد دلاری «عراق روشن»
آغاز روزهای سخت تعیین مزد
چاي «دبش» محصول ارز چند نرخي است
بركناري وزير اقتصاد چه چيزي را حل كرد؟
  • درباره ما
  • تماس با ما

تمامی حقوق این سایت برای اقتصاد بازار محفوظ است

طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی، طراحی فروشگاه اینترنتی و طراحی سایت فروشگاهی توسط پونه مدیا