به گزارش اقتصادبازار، آسیه آقایی در گفت‌وگو با ایسنا، از ورود سامانه بارشی از روز دوشنبه ۱۰ بهمن‌ماه به استان اصفهان خبر داد و اظهار کرد: تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار جوی نسبتاً پایدار تا اواسط هفته بر روی استان است. بر این اساس وضعیت جوی در اکثر مناطق به‌صورت صاف تا قسمتی ابری و در نیمه غربی مه رقیق، گاهی افزایش ابر و در مناطق مرکزی مه و غبار صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به آغاز فعالیت سامانه بارشی، افزود: از روز دوشنبه در اکثر مناطق افزایش ابر، بارش برف ‌و باران و وزش باد نسبتاً شدید به ‌ویژه در نیمه غربی و جنوب استان پیش‌بینی می‌شود. همچنین فعالیت این سامانه تا روز پنجشنبه به ‌تناوب بر روی استان ادامه خواهد داشت.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه شدت این سامانه بارشی طی روز سه‌شنبه تا چهارشنبه خواهد بود و اکثر نقاط استان را از شامگاه دوشنبه و روز سه‌شنبه در بر می‌گیرد، خاطرنشان کرد:  طی این مدت آب‌گرفتگی معابر، کولاک برف در مناطق کوهستانی و مستعد و اختلال در تردد دور از انتظار نیست.

وی با اعلام اینکه کمینه دما طی روزهای آینده به‌ویژه در نیمه غربی استان بین ۵ تا ۱۰ درجه افزایش خواهد داشت، تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت آینده دمای هوا در اکثر مناطق استان ۳ تا ۶ درجه افزایش خواهد یافت. بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۰ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۲ درجه سلسیوس زیر صفر می‌رسد.

آقایی با اشاره به بارندگی‌های  ۲۴ ساعت اخیر در سطح استان، گفت: بیشترین میانگین بارشی از ورزنه با نیم میلیمتر آب حاصل از برف بوده است. چادگان با دمای ۱۱ درجه سلسیوس زیر صفر و خور و بیابانک با دمای ۱۲ درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط استان هستند.