به گزارش اقتصادبازار و به نقل از روابط عمومی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان، این نشست با حضور مسئولان سیاستگذار و برنامه‌ریز در حوزه بازرگانی و تجارت استان، روسای تشکل‌های مرتبط با حوزه سنگ و معادن و همچنین فعالان و کارشناسان حوزه سنگ و معادن برگزار شد و تمامی حاضران در آن، بر لزوم برنامه‌ریزی مناسب و فراگیر برای توسعه پایدار صنعت سنگ در استان اصفهان تاکید کردند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در این نشست نمایشگاه سنگ را یک گام موثر و مهم برای تحقق نیازهای فعالان کسب و کار عنوان کرد و گفت: در صورتی که نگاه به برگزاری نمایشگاه سنگ اصفهان، بر مبنای توسعه صادرات شکل بگیرد، بخش زیادی از نیازهای این صنعت در استان پوشش داده خواهد شد.

اسماعیل نادری با تاکید بر اینکه نمایشگاه سنگ باید بر اساس نیاز جامعه و گروه‌های هدف مرتبط فعالیت کند، افزود: تقویت حوزه‌های صادراتی در زمینه ماشین‌آلات و محصولات حوزه سنگ و معادن با دعوت از شرکت‌های مدیریت صادرات امکان‌پذیر خواهد بود که امیدواریم این مهم در نمایشگاه سنگ اصفهان مد نظر قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه همه باید دست به دست هم دهند تا نمایشگاه سنگ اصفهان به بهترین شکل ممکن برگزار شود، ادامه داد: هم‌افزایی در این حوزه سبب خواهد شد اصفهان همچنان به عنوان فعال‌ترین استان در حوزه سنگ و معادن شناخته شود و تاثیرگذاری عمیقی بر بازار این حوزه در سطح کشور و همچنین کشورهای همجوار داشته باشد.

مجید نایب‌زاده، مدیر نمایشگاه‌های داخلی و بین‌الملل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان نیز در این جلسه گفت: تلاش شده است در برنامه‌ریزی شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ اصفهان، تمامی سلایق فعالان این صنعت مد نظر قرار گیرد تا با بیشترین هم‌افزایی شاهد برپایی یک رویداد بی‌نظیر باشیم.

رئیس کانون سراسری سنگ ایران نیز در این نشست بر لزوم تاثیرگذاری صنعت سنگ ایران در خارج از مرزهای کشور تاکید کرد و گفت: امکانات فرآوری سنگ در ایران بسیار بالاست و می‌توان از این امکانات برای توسعه بازار استفاده کرد؛ در این ارتباط، نمایشگاه سنگ باعث می‌شود بخش زیادی از نیازهای توسعه بازار پاسخ داده شود.

رضا احمدی افزود: لازم است از نمایشگاه‌های سنگ در کشورهای اروپایی الگو بگیریم و بر اساس آن، قابلیت‌های صنعت سنگ اصفهان و ایران را به جهان نشان دهیم.

رئیس گروه توسعه بازار شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان نیز در این نشست از ارائه تسهیلات بلاعوض به شرکت‌های متقاضی حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی خبر داد.

سید بیژن رفیعی‌پور گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان تلاش می‌کند از شرکت‌ها برای حضور در نمایشگاه‌ها حمایت کند؛ بر این مبنا شرکت‌هایی که در شهرک‌های صنعتی مستقر هستند، می‌توانند از تسهیلات بلاعوض حضور در نمایشگاه‌ها استفاده کنند.

وی ادامه داد: بر این اساس، برای دریافت غرفه تا سقف 25 میلیون تومان و بر اساس 80 درصد از هزینه‌های اجاره غرفه توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل شرکت رستاک پاد ویژن و مجری برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ، معادن، ماشین‌آلات و صنایع وابسته نیز در این نشست گفت: بهترین فعالان صنعت سنگ و معادن ایران در نمایشگاه اصفهان حضور خواهند داشت.

محمود بندرچی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها این نمایشگاه از سوم تا ششم آذرماه در اصفهان برگزار خواهد شد و میزبان بخش بزرگی از متخصصان و فعالان حوزه سنگ، معادن و صنایع وابسته خواهد بود.

وی تاکید کرد: تلاش شده است استانداردهای این نمایشگاه در سطح استاندارد نمایشگاه‌های کشورهای پیشرفته باشد تا بتوان بازارهای جدیدی از حوزه سنگ را برای فعالان این عرصه ایجاد کرد؛ همچنین تلاش می‌کنیم شرایطی فراهم آوریم تا شرکت‌های بین‌المللی از دیگر کشورهای جهان نیز در نمایشگاه حضور داشته باشند.