• درباره ما
  • تماس با ما

پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازار

امروز: یکشنبه 23 شهریور 1404, 21 ربیع‌الاول 1447, Sunday 14 September 2025
  • صفحه اصلی
  • اقتصاد کلان
  • مسکن
  • بورس
  • بازرگانی
  • گردشگری
  • فولاد
  • صنعت
  • اقتصاد شهری
  • بازار
  • اقتصاد بین الملل
کد خبر: 11020
منتشر شده در یکشنبه, 22 دی 1398 21:33
تعداد دیدگاه: 0
  • چاپ
  • ایمیل
آمار جهانی گردشگری اعلام شد

محرک و مانع سفرهای ۲۰۱۹

توضیحات

براساس اعلام سازمان جهانی گردشگری، میزان سفر گردشگران بین‌المللی در نیمه اول سال ۲۰۱۹ از ژانویه تا ژوئن در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴ درصد رشد داشته است. «تعداد» گردشگران خارجی در نیمه اول ۲۰۱۹ حدود ۶۷۱ میلیون نفر بوده است که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۸ حدود ۳۰ میلیون افزایش یافته است. تعداد ورودی گردشگری خارجی در سال ۲۰۱۸ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر بوده که از رشد ۴/ ۵ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۷ برخوردار بوده است.

براساس پیش‌بینی‌های سازمان جهانی گردشگری همان‌گونه که در نیمه اول امسال مشخص شده است، رشد ورود گردشگران بین‌المللی در سال ۲۰۱۹ حدود ۳ تا ۴ درصد خواهد بود و میزان کل گردشگران بین‌المللی به حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون نفر خواهد رسید. به گزارش «دنیای‌اقتصاد» براساس آمارهای سازمان جهانی گردشگری بالاترین میزان رشد ورود گردشگران بین‌المللی در خاورمیانه با ۸ درصد رشد و بعد از آن آسیا و اقیانوسیه با رشد ۶ درصدی و اروپا با ۴ درصد رشد بوده است، اما آفریقا با ۳ درصد و آمریکا با ۲ درصد رشد در جذب توریست خارجی از رشد متوسطی به لحاظ مقاصد گردشگران جهانی نیمه اول ۲۰۱۹ برخوردار بودند. اروپا به‌عنوان پربازدیدترین منطقه جهان در ۶ ماه نخست سال ۲۰۱۹ با رشد ۴ درصدی در گردشگر ورودی همراه بود که سه ماه دوم آن با شروع فصل تابستان و عید پاک حدود ۸ درصد رشد داشته است. اگرچه عملکرد بازارهای اصلی اروپایی با توجه به تضعیف برخی اقتصادها نابرابر بود اما افزایش ورود گردشگران خارجی از کشورهای آمریکا، چین و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به اروپا در رشد مثبت بازار گردشگری در سال ۲۰۱۹ نقش داشته است.  آسیا و اقیانوسیه در نیمه اول ۲۰۱۹ با ۶ درصد رشد به‌دلیل سفرهای خارجی چینی‌ها بالاتر از میانگین جهانی، رشد داشته است. بالاترین میزان ورود گردشگران خارجی در جنوب و شمال شرق آسیا بوده که هر کدام نسبت به سال گذشته ۷ درصد رشد داشته‌اند. میزان گردشگران خارجی در آسیای جنوب شرقی ۵ درصد و اقیانوسیه یک درصد افزایش داشته است.  آمریکا با ۲ درصد رشد در ورود گردشگران بین‌المللی بعد از یک شروع ضعیف، در سه ماه دوم بهبود یافت. آمریکای شمالی رشد ۲ درصدی را ثبت کرده درحالی‌که آمریکای مرکزی یک درصد رشد داشته است. در آمریکای جنوبی به‌دلیل کاهش گردشگران برون‌مرزی آرژانتینی که بر گردشگری مناطق همسایه تاثیر داشته، ۵ درصد کاهش یافته است.  براساس داده‌های محدود از آفریقا در سال ۲۰۱۹، میزان ورود گردشگران خارجی ۳ درصد افزایش داشته و این در حالی است که آفریقا درسال ۲۰۱۸ با رشد ۷ درصدی همراه بوده است و آفریقای شمالی با یک جهش محکم ۹ درصد رشد و کشورهای جنوب صحرای آفریقا ۵ درصد رشد داشته است.  خاورمیانه با ۸ درصد رشد در ورود گردشگران بین‌المللی از یک جهش قدرتمند برخوردار بوده است.  گزارش‌های «دنیای‌اقتصاد» نشان می‌دهد: محرک‌ها و بازدارنده‌های سفر تفریحی جهان را می‌توان این‌گونه بیان کرد که محرک‌های گردشگری خارجی سال ۲۰۱۹ تحت تاثیر رشد قدرتمند اقتصاد جهانی، هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه در سفرهای هوایی و اقامت، افزایش اتصالات هوایی و تسهیل ویزای پیشرفته بوده است. براساس شاخص‌های سازمان جهانی گردشگری با توجه به نتایج متفاوت در میان تنش‌های تجاری و عدم قطعیت اقتصادی با شروع افزایش تناقضاتی در تجارت بین‌المللی و اعتماد از دست رفته مصرف‌کنندگان به شاخص‌های ضعیف اقتصادی، عدم اطمینان طولانی‌مدت در مورد برگزیت، تنش‌های تجاری و فناوری و افزایش چالش‌های ژئوپلیتیک بر عملکرد بازارهای مهم گردشگری خارجی تاثیر گذاشته است.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

ارسال
لغو
JComments

آخرین اخبار

تولید تختال هشت‌وجهی در فولاد مباركه
تشدید آلاینده ها، مرگ هزاران شهروند و بحران فرونشست در اصفهان
عدم پرداخت دیه و خسارت به اتباع غیر مجاز
" جراحی داکریوسیستورینوستومی اندوسکوپیک "
معرفی 110همت فرصت سرمایه گذاری در نمایشگاه ایزینکس
ورود پر قدرت سعودی‌ها به بازار غذایی اروپا
بازخرید سکه‌ طلا در مرکز مبادله ایران
آغاز یک اقتصاد تازه در ورزش ایران
راه‌هاي بازرگاني خارجي تنگ‌تر شد
سفره كوچك، جامعه مقاوم
صورت‌حساب تحريم‌ها
سبد تولید انرژی کشور باید تقویت شود
افزایش ۵ برابری واردات برق برای مهار ناترازی شبکه در پیک مصرف
ضرورت همکاری صنایع در اجرای منظم برنامه‌های مدیریت مصرف
کاهش هزینه ها و حق بهره برداری از معادن به خروج از زیان انباشته شرکت کمک می کند
هنر مدیریت امروز، ترکیب حل مسائل کوتاه‌مدت با برنامه‌ریزی بلندمدت برای بقا در رقابت‌های جهانی است
آغاز فصل جدیدی از فعالیت‌ها در مدیریت ارتباطات گروه فولاد مباركه
کشف و تجلی استعدادهای درخشان در نتیجه حمایت های خیریه شجره طیبه
تهدیدهای ۱۴۰۴ می‌تواند فرصتی طلایی برای فولاد مباركه باشد
عنوان شرکت دانش بنیان فناور از معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با بالاترین رتبه
مشارکت بانک توسغه تعاون در پیشبرد طرح های توسعه و حمایت از کسب و کارها
آژیر قرمز رشد نقدینگی
نقشه تورمی ایران
دو روی سکه توسعه
خوش‌بینی درباره بازار کالاهای مصرفی
  • درباره ما
  • تماس با ما

تمامی حقوق این سایت برای اقتصاد بازار محفوظ است

 

 

طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی، طراحی فروشگاه اینترنتی و طراحی سایت فروشگاهی توسط پونه مدیا