این روزها که قیمت دلار در حال رشد است و همه درگیر ویروس کرونا و اخبار پیرامون آن هستند، گزارش بانک مرکزی پیرامون تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران خبر از ثبت یک رکورد عجیب از قیمت مسکن در بهمن ماه سال جاری را می دهد.
در حالی که از مرداد ماه 98 تا آبان ماه 98 روند قیمت مسکن در شهر تهران بعد از یک دوره صعود، نزولی شده بود و متوسط قیمت هر مترمربع مسکن در شهر تهران در آبان ماه سال جاری به 12 میلیون و 463 تومان رسیده بود، بعد از دومین ماه فصل پاییز، دوباره روند صعودی به قیمت مسکن بازگشت و رفته رفته رکوردهای عجیبی را به نام خود به ثبت رساند.

رکوردی دیگر برای قیمت مسکن ثبت شد!
طبق آخرین گزارش بانک مرکزی پیرامون بازار معاملات مسکن در شهر تهران که مربوط به بهمن ماه سال جاری می باشد، متوسط قیمت هر مترمربع مسکن در شهر تهران به 14 میلیون و 379 هزار تومان رسیده است که در مقایسه با ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب این قیمت رشد 4.3 درصدی و 44.4 درصدی را ثبت کرده است. ثبت این قیمت، رکوردی جدید در بازار مسکن محسوب می شود و کمی دور از ذهن است.
این نشان می دهد که اگر فردی بخواهد در شهر تهران یک مسکن 50 متری بخرد باید به 718 میلیون و 950 هزار تومان نقدینگی داشته باشد!
گران ‌ترین مسکن های معامله شده پایتخت در بهمن ماه سال جاری مربوط به منطقه ۱ بوده است که در این منطقه متوسط قیمت هر مترمربع مسکن معامله شده 28 میلیون و 500 هزار تومان گزارش شده است و ارزان ‌ترین منطقه پایتخت نیز به منطقه ۱۸ با متری 7 میلیون و 156 هزار تومان اختصاص داشته است.



شکسته شدن رکورد 18 ماهه معاملات مسکن!
با این افزایش قیمت های عجیب و غریب مسکن در شهر تهران شاید کمتر کسی این تصور را داشته باشد که معاملات نیز با این رکوردشکنی قیمت رو به افزایش بوده است و رکورد 18 ماهه را شکسته است. در بهمن ماه سال جاری 13 هزار و 264 مسکن در شهر تهران معامله شده است که این تعداد معامله در مقایسه با ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب رشد 24 درصدی و 42 درصدی تجربه کرده است. بررسی ها نشان می دهد که تعداد معاملات مسکن در بهمن ماه سال جاری بعد از تیرماه 97 بیشترین تعداد معاملات بوده است.
بیشترین میزان معاملات نیز مربوط به منطقه ۵ تهران با 2 و 262 فقره معامله مسکن بوده است و کمترین میزان معاملات مسکن هم به منطقه ۱۹ با 83 فقره معامله اختصاص داشته است.



همچنین بیشترین تعداد مسکن های معامله شده به لحاظ عمر بنا، متعلق به بناهای تا 5 سال بوده است و خریداران 5 هزار و 731 مسکن با عمر بنای تا 5 سال را خریداری کرده اند.