سهل آبادی با تأکید بر اینکه تولید یکی از چرخ‌های اصلی اقتصاد کشور است که باید توجه کنیم تا از حرکت رو به جلو بازنماند، خاطرنشان کرد: آیین روز ملی صنعت و معدن به این واسطه برگزار می‌شود تا توان صنعتگران و معدن‌کاران کشور را به رخ جهانیان بکشیم تا بدانند صنعت ما امروز در جایگاه برتر و بالای جهان ایستاده است.

سهل‌آبادی ادامه داد: خوشبختانه باید با افتخار و سری بالا اعلام کنیم که صنعت و تولید ما امروز به بسیاری از کشورهای جهان صادر می‌شود و توسط گستره وسیعی از مردم جهان به مصرف می‌رسد که این مهم بسیار ارزنده است. رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه از تلاش‌های شبانه‌روزی دولت، مدیریت استان‌ها، استانداری‌ها و معاونینشان، پزشکان، پرستاران و مجموعه بهداشت و درمان به‌واسطه مدیریت و مقابله با کرونا تقدیر و تشکر می‌شود، اظهار کرد: امروز در کشور با خرد جمعی و هماهنگی کامل در بحث مقابله و مبارزه با این بیماری وارد شدیم که تولیدگران و صنعتگران در این بخش تلاش ویژه‌ای داشتند و نیاز است تا مورد توجه و تقدیر قرار گیرند.

او تأکید کرد: تأمین اجتماعی، دستگاه قضایی، بانک‌ها و سایر ارگان‌ها، امروز و در ایام سخت جنگ اقتصادی به همراه شیوع بیماری کرونا و تأثیرپذیری تولید، اقتصاد و اشتغال از این بیماری، نیاز است تا بیش از پیش پای کار بوده و حامی تولیدگران و صنعتگران باشند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه در دوران کرونا، کمترین آسیب به بحث تولید و صنایع در کشور صورت گرفت و با جلوگیری از بیکار شدن کارگران حفظ اشتغال انجام شد، اظهار کرد: به مردم خودمان و تمام جهانیان می‌گوییم در دوران مقابله و مبارزه با کرونا، در زمانی بسیار اندک، یک شرکت صنعتی و تولیدی توانست تغییر خط تولید صورت داده و در جنگ بهداشتی با کرونا به رفع نیاز جامعه بپردازد. سهل‌آبادی با تأکید بر حمایت جدی دولت از بخش خصوصی و تولید در این حوزه و همچنین نوسازی تجهیزات و ماشین‌آلات بخش معادن در کشور گفت: اجازه تأسیس و صدور مجوز، نباید در ادارات صمت مشمول زمان شود؛ چراکه تسهیل گری در تولید، بهبود اقتصاد، افزایش امنیت، ارتقای رفاه و معیشت مردم و تقویت صنعت، در گرو این مهم است.