تحلیلگران موسسه مودیز در گزارشی از صنایع جهانی برای مبنای آماری که تا اواسط ماه میلادی جاری موجود بودند، اعلام کردند: کاهش قیمتهای کالا روی صنعت معدن و فلزات تاثیر منفی داشته است. با این حال بسیاری از تولیدکنندگان از زمان آخرین رکود کالا در سال ۲۰۱۶-۲۰۱۵ که مشقت زیادی را بر تولیدکنندگان کوچک‌تر و شرکتهای نه چندان متنوع تحمیل کرد و باعث افزایش شدید شمار ورشکستگیها شد، عملکرد مالی خود را بهبود بخشیده‌اند. اکنون شرکتهای جهانی‌تر که رتبه اعتبار مالی بالاتری دارند در وضعیت بهتری برای تحمل رکود بازار قرار دارند.

بر اساس گزارش مودیز، شیوع جهانی ویروس کرونا رشد اقصادی را به میزان قابل توجهی کاهش خواهد کرد و به نوبه خود روی بخشهای متعدد تاثیر خواهد گذاشت.

مودیز اخیرا پیش بینی خود از رشد تولید ناخالص داخلی اقتصادهای پیشرفته گروه جی ۲۰ را به یک درصد در سال ۲۰۲۰ در مقایسه با ۱.۷ درصد در سال ۲۰۱۹ و رشد اقتصادهای نوظهور این گروه را به ۳.۸ درصد در سال میلادی جاری در مقایسه با ۴.۲ درصد در سال ۲۰۱۹ بازبینی کرد و این کاهش قابل توجه رشد اقتصادی شامل حال چین هم بود. در سناریوی پایه مودیز فرض بر این گرفته شده که فعالیت اقتصادی در نیمه دوم امسال بهبود پیدا خواهد کرد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، تحلیلگران این موسسه اعتبارسنجی خاطرنشان کردند که توانایی برخی از شرکتها برای تاب آوری در برابر تاثیرات منفی شیوع ویروس کرونا به مدت زمان ادامه این اپیدمی بستگی خواهد شد زیرا هنوز ابهام‌های زیادی درباره پیش بینی‌ها و ارزیابی‌ها وجود دارد و هر روز تحولات جدیدی روی می‌دهد.