محمدجواد آذری جهرمی در پخش زنده اینستاگرام اعلام کرد: یک کارگر ساختمانی با نام شایان طی مدت سه سال بیش از ۱۲ میلیون تومان هزینه خدمات ارزش افزوده پرداخت کرده است.

وزیر ارتباطات گفت: در پاسخ پیامکی وی با درخواست کد دستوری   #۶*۸۰۰* رقم ۱۲ میلیون تومان به او اعلام شده است.

در تماس تلفنی این فرد که از اهالی استان کرمانشاه شهرستان جوانرود است، خود را به عنوان اپراتور دستگاه بتن ریزی معرفی کرد. وی گفت هرگز برای استفاده از این خدمات درخواستی ارسال نکرده است.

گفتنی است طی چند روز گذشته وزیر ارتباطات با معرفی کد #۶*۸۰۰* از مردم و مشترکین تلفن همراه خواست تا با استفاده از این کد دستوری از هزینه هایی که تاکنون بابت خدمات ارزش افزوده پرداخت کرده و از آن بی اطلاع بودند مطلع شوند.

جهرمی در ادامه گفت: در این اقدام بیش از ۳.۵ میلیون نفر استعلام گرفته و نزدیک به ۵۰۰ هزار شکایت برای ارقامی که برای خدمات ارزش افزوده از انها دریافت شده شکایت کرده اند.

وی افزود: ما تلاش می کنیم و درخواست می کنیم تا همه مردم ازاین کد استفاده کرده و از میزان پرداختی های بابت خدمات ارزش افزوده خارج از اراده مشترکین مطلع  شده و از با ارسال پیامک به شماره ۸۰۰۷ شکایت خود را مطرح کنند.

وزیر ارتباطات ادامه داد: در راستای ساماندهی این فضا و پایان بخشیدن به این کلاهبرداری ها مصوباتی آماده شده و طی یکی دو هفته آینده بعد از به نتیجه رسیدن اطلاع رسانی خواهد شد.

جهرمی در ادامه این برنامه زنده اینستاگرامی اظهار کرد: این شرکت ها بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان از جیب مشترکین تلفن همراه و بدون اطلاع آنها درآمد داشته اند در حالی که پیش تر خود آنها اظهار کرده بودند نزدیک به ۲۵۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته اند.

وی تاکید کرد: شرکتی مانند رایتل با ۸۰۰ میلیون تومان درآمد در سال را همه مردم می شناسند اما هیچ یک از این شرکت های خدمات ارزش افزوده را مردم نمی شناسند. این شرکت ها با این درآمدهای پنهان بدون پرداخت مالیات در حال کسب درآمد هستند و نه برای اقتصاد کشور فایده ای دارند و نه برای مردم. چرا که هیچ محتوای فاخری نیز تولید نمی کنند.