در آیین تجلیل از 52 هیات ورزشی استان اصفهان به میزبانی اداره کل ورزش و جوانان استان که با حضور رئیس کمیته ملی المپیک کشور برگزار شد، از سامانه ورزش 1400 استان، سردیس و تمبر بزرگداشت سهراب مرادی قهرمان ورزنه بردار ارزنده المپیک، رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بازار، سیدمحمد طباطبایی، مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان در آیین تجلیل از روسای هیأت های ورزشی استان با اشاره به تجلیل از سهراب مرادی و رونمایی از سردیس و تمبر این قهرمان ملی، از ورزشگاه نقش جهان بعنوان یک فرصت ملی نام برد که چشم انداز 60 ساله را محقق می سازد و ظرفیت ملی فوتبال را برای میزبانی اصفهان مهیا کرده است.
وی از تدوین برنامه راهبردی ورزش اصفهان خبر داد و افزود: برنامه عملیاتی استانی و شهرستانی آن تهیه شده است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان با بیان آنکه شورای راهبردی ورزش با دعوت از فرهیختگان و استادان دانشگاه برنامه اقدام عملیاتی شدن سیاست های کلان ورزش در کشور را دنبال می کند، افزود: ما در کنار راهبردهای داخلی برای توسعه در مسابقات برون مرزی و تقویت اقتدار ملی در ورزش تلاش می کنیم و اصفهان می تواند نقش مهمی را در ویترین المپیک جهانی ایفا کند.

طباطبایی با اذعان به کمبود فضای ورزشی و سرانه اختصاصی در استان اصفهان، رونمایی از بزرگترین سالن ژیمناستیک کشور در اصفهان با کمک خیران را ارزشمند خواند و با ابراز قدردانی از نقش خیران در توسعه فضای ورزشی، گفت: امیدواریم با نگاه خیرانه و به همت بخش خصوص شاهد توسعه فضاهای ورزشی و نقش کلیدی و محوری در حوزه ورزش همگانی و تحقق سیاست های کلان ورزشی باشیم.

سیدمحمد طباطبایی با صحبت از برگزاری مسابقات المپیک توکیو در سال آینده، اظهار کرد: 23 ورزشکار برجسته داریم که برای کسب سهمیه المپیک و پارا المپیک شانس دارند. همچنین، پاداش قهرمانان و مدال آوران این مسابقات مشخص شده و امیدواریم انگیزه ای برای قهرمانان عزیز کشورمان باشد.

در آیین تجلیل از روسای 52 هیات ورزشی استان اصفهان، حسین یارمحمدیان، فرماندار گلپایگان و رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام اصفهان، از اصفهان بعنوان شهر فرهنگ و تمدن با ظرفیت های قابل توجه و استعداد هایی ارزشمندتر از سرمایه مادی نام برد که بدون حمایت دولتی، اقدامات ماندگاری انجام می دهند. وی گفت: کمترین بودجه و منابع به اصفهان تعلق می گیرد، در حالیکه بیشترین مالیات توسط این استان پرداخت می گردد. یارمحمدیان، از هیات های ورزشی بعنوان بزرگترین سرمایه های ورزش استان نام برد.

کوروش محمدی، رئیس هیات گلف استان اصفهان با ابراز قدردانی از کسانی که در راستای توسعه و اعتلای ورزش  های قهرمانی، همگانی و ملی بویژه در کلانشهر اصفهان تلاش می کنند، از نبود زیرساخت های لازم برای جذب در رشته مینی گلف، بجز چند زمین اختصاصی گلف سخن راند و گفت: با کمک شهرداران مناطق و خیرین، سایت مینی گلف استان در ورزشگاه نقش جهان راه اندازی گردید و اکنون آمادگی برگزاری مسابقات گلف و مینی گلف در اصفهان را داریم.

علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری با قدردانی از هیات های ورزش در پیشبرد اهداف توسعه ای ورزش استان اصفهان، گفت: در نتیجه فعالیت گسترده هیات ها، تحولات خوبی در ورزش استان صورت گرفته و جایگاه قهرمانان استان در کمیته المپیک بارز  است.

دکتر سیدرضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک کشور در آیین تجلیل از روسای هیات های ورزشی استان اصفهان، از اصفهان بعنوان هویت ایران و همچنین خاستگاه ورزش کشور نام برد و گفت: ورزش از ارکان تربیت انسان سالم است و در جغرافیایی شکل می گیرد که در آن یاس و نومیدی نباشد. وی افزود: ورزش از کانون های اصلی تغییر ذاذقه جامعه با رسالتی مهم در تقویت سلامت اجتماعی و جلوگیری از آسیب های اجتماعی است.

صالحی امیری، نقش ورزش در تولید قدرت، تقویت دیپلماسی، افزایش پرستیژ و اعتبار کشور و عامل غرور ملی را بیان کرد و گفت: اگر این مسیر را توسعه دهیم، در کاهش فشارهای سیاسی و تنش ها موثر خواهد بود.

رئیس کمیته ملی المپیک کشور اظهار کرد: در ورزش نیازمند یک رویکرد جدید هستیم و باید بر آینده ورزش کشور متمرکز شویم. وی افتتاح بزرگترین سالن ژیمناستیک خیرساز کشور در اصفهان را شایسته تقدیر دانست و در ادامه افزود: در سال 1400، 6 رویداد بین المللی داریم که باید تمام ظرفیت ورزش کشور را برای درخشش قهرمانی بکار گیریم.

رئیس کمیته ملی المپیک کشور از سیاستگزاری با هدف رفع تبعیض ورزشی، تعداد برابر حضور دختران و پسران ورزشی در مسابقات خبر داد و گفت: 27درصد مدال های ما توسط بانوان کسب می شود که باید مانند کشورهای توسعه یافته به 50درصد ارتقا یابد.

در این مراسم، از سردیس و تمبر بزرگداشت سهراب مرادی قهرمان ورزنه بردار ارزنده المپیک و سامانه ورزش 1400 استان اصفهان رونمایی گردید و از روسای هیات های ورزشی و علیرضا رحیمی بعنوان چهره های ماندگار مدیریت ورزش در استان اصفهان تقدیر شد.
در ادامه، با حضور استاندار و دیگر مدیران استانی و خیران، عملیات ساخت بزرگترین سایت ساحلی کشور در ورزشگاه آزادی خوراسگان با چهار هزار مترمربع و 40 میلیارد ریال اعتبار واحداث سالن چند منظوره مسابقات در مجموعه ورزشی کوثر ملک شهر اصفهان با 1500 متر مربع و 70 میلیارد ریال اعتبار  که توسط خیران تامین می گردد، آغاز شد.