به گزارش اقتصاد بازار به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام نور اصفهان، دکتر محمدرضا جلالی رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان در اختتامیه جشنواره کشوری رویش دانشگاه پیام نور اظهار داشت: دانشگاه پیام نور به برکت تدابیر دکتر زمانی و هیئت رئیسه محترم با رتبه یک آموزش الکترونیکی رسالت خودش را بخوبی انجام داد و آماده خدمت رسانی به دیگر دانشگاه ها نیز هست.

وی افزود: در عین حال با طراحی جشنواره های مختلف زمینه رقابت سالم و بروز استعدادهای دانشجوها را فراهم نمود.
رئس دانشگاه پیام نور استان اصفهان با بیان اینکه دانشگاه پیام نور استان اصفهان در جشنواره های مختلف حضور فعال داشت که نمونه آن این چهارمین جشنواره رویش است که به میزبانی اصفهان در این شهر رویش ها با ۲۳ هزار شهید برگزار شد اذعان کرد: چهارمین جشنواره رویش امسال به طور ویژه مورد استقبال دانشجویان قرار گرفت و علیرغم اینکه تمام جشنواره ها به دلیل شرایط کرونا با ریزش همراه بوده ولی جشنواره رویش با دریافت حدود هزار اثر بیشتر از سال گذشته توانست مخاطبان زیادی را جذب کند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۴۲۲ اثر به دبیرخانه ارسال شد که مرهون اطلاع رسانی گسترده در شبکه های مجازی بود که لازم از از حمایت های دکتر زمانی دکتر ناجی و دیگر مسئولان تقدیر و تشکر به عمل آوریم.

دکتر جلالی یادآور شد: به اذعان کمیته داوران در حوزه های مختلف آثار فاخری از سوی دانشجویان سراسر کشور واصل شد و در دو بخش فردی و گروهی بصورت کانونهای فرهنگی اجتماعی عرضه شد.

دکتر جلالی در پایان تصریح کرد: میزبان بعدی استان فارس به دبیری آقای دکتر سیف خواهد بود که پنجمین جشنواره ان شاءالله با گستردگی بیشتر و آثار ارزنده همراه گردد.

دکتر غفاری معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم تحقیقات و فناوری صبح امروز در اختتامیه چهارمین جشنواره کشوری رویش دانشگاه پیام نور ابراز کرد: کانونهای فرهنگی دانشجویی به عنوان یکی از بزرگترین عرصه فعالیت فرهنگی دانشجویان شناخته می شود و با توجه به تنوع فعالیت سلایق مختلف را در چهارچوب مجموعه ای از کنش های دانشجویان شاهد هستیم و بخش مهمی از زندگی تحصیلی و حوزه ای مهمتر از حوزه حرفه ای دانشجویان را باید در فعالیتهای کانونی دانشجویان جستجو کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه های ادبی دینی هنری تاریخی مجموعه کانونهای فرهنگی فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: در این سال ها نزدیک هفت هزار کانون در دانشگاه های کشور فعالیت دارند، نقش بسزایی که در بالندگی و فرهیختگی دانشجویان به آن نیاز دارند در بستر فعالیتهای فرهنگی معنا پیدا می کند و سرمایه ای که دانشجویان در کنار سرمایه علمی بدست می‌آورند حاصل این کُنش گری است.

غفاری با بیان اینکه وقتی صحبت از فراگیری و دانش می کنیم از دو زاویه باید ردیابی کنیم تصریح کرد: یکی در حوزه رسمی و برنامه درسی است اما در کنار برنامه درسی برنامه دیگری است که این بار با فعالیت داوطلبانه دانشجو تعریف و عملیاتی می شود.

وی اذعان کرد: باید بپذیریم ارزش این بخش از آموزش از آن عرصه ای که از طریق برنامه درسی تدوین می شود بیشتر است.

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در بخش اول همه دانشجویان یکسان هستند اما در عرصه دوم کارنامه دانشجویان نه از روی اجبار که از حرکت داوطلبانه و آگاهانه است تاکید کرد: این را باید ارج و ارزش بیشتری نهاد.

ایشان در ادامه عنوان کرد: کار و فعالیت هر چند به عنوان فعالیتی فراتر از آموزش رسمی تعریف شده اما نیازمند برنامه دقیق است و باید فرصت مناسب برای نقش آفرینی در این عرصه فراهم شود که باید قدردان دانشگاه و معاونت فرهنگی و دانشجویی باشیم، بر این اساس حوزه فرهنگی بستر ساز برای کنش گری دانشجویان در عرصه های مختلف فرهنگی و اجتماعی است.

غفاری با اشاره به اینکه هرگاه کشور با مسئله ای مواجه شده ما حضور کُنش گر دانشجویان را داشته ایم و شاهد حضور موفق دانشجویان بوده ایم تصریح کرد: این حس تعهد نسبت به خارج از دانشگاه را می داند و باید بدانیم دانشگاه صرفا مامور آموزش نیست بلکه باید حس تعهد و مسئولیت پذیری را ارتقا ببخشد و کیفیت زندگی جامعه و شهروندان جامعه را ارتقا دهد که فعالیتهای حوزه کانون های دانشجویی سهم بی بدیلی را در این حوزه دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از همه مدیرانی که منتخب این عزیزان در کانونها هستند تقدیر و تشکر می‌کنم.
جشنواره فرهنگی هنری در قالب دستاوردهای فردی و گروهی و کانون های برگزیده. تعداد کل آثار دریافتی در کلیه رشته ها: 2422 اثر- تعداد نفرات شرکت کننده در جشنواره: 1114 نفر- تعداد اثر برگزیده نهایی:106 اثر- که از استان اصفهان 24 اثر برگزیده شده اند.

حیدر علی قاسمی معاون سیاسی اجتماعی استاندار اصفهان در آئین اختتامیه چهارمین جشنواره کشوری رویش دانشگاه پیام نور عنوان کرد: دانشگاه کانون تحول و آگاهی بخشی هستند و وقتی انسان با کتاب استاد و معلم خوب سر و کار دارد عمق درک و فهمش افزایش پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه علیرغم گسترش سطحی دانش که در یک دهه اخیر به واسطه آموزش مجازی گسترش یافته اما حوزه دانشگاه یکی از حوزه های مهم در عرصه کنش گری است تصریح کرد: این امر از مولفه های مهم توسعه یافتگی تلقی شده و موتور محرکه پیشرفت و توسعه در هر کشور است.

قاسمی با بیان اینکه بعد از انقلاب فرهنگی که جمعیت کشور ما حدود نیمی از جمعیت فعلی کشور بود در استان اصفهان تعداد واحدهای آموزش عالی کمتر از تعداد انگشتان دست بود اظهار کرد: اولین دوره بعد از انقلاب فرهنگی وقتی نتایج اعلام می شد کمتر از چهار صفحه روزنامه اطلاعات اسامی برگزیدگان کنکور بود اما امروز با وجود اینکه جمعیت دو برابر شده اما واحدهای آموزشی ما نزدیک ۱۶۰ واحد آموزشی است.

وی با بیان اینکه در خانواده ها دیگر کسی محدود به تحصیلات دوره متوسطه و دبیرستان نیست یادآور شد: هرکس تلاش می‌کند به علم و دانشش افزوده شود و این جایگاه ما را در توسعه یافتگی ارتقا خواهد داد.

معاون سیاسی استاندار اصفهان با بیان اینکه باید نگران کیفیت در حوزه های علمی و آموزشی و دانش متناسب با اهداف و آرمانهای خود باشیم، تاکید کرد: تناسب رشته های تحصیلی با نیازهای کشور یکی از دغدغه های مسئولان کشوری است.

قاسمی ادامه داد: ما ظرفیت سازی فرهنگی لازم را در این مسیر کمتر داشته و دچار تاخر فرهنگی هستیم و زمینه لازم که دانش آموختگان خودشان را با شرایط تطبیق دهند و این توقع ها باعث توقف می شود.

معاون سیاسی استاندار اصفهان با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی دانشگاه پیام نور به عنوان دستاورد و مدل جدیدی اتفاق افتاد که شیوه آموزش آن در تراز بسیاری از کشورهای توسعه یافته است خاطرنشان کرد: با تکیه بر فناوری های نوین ارتباطی آموزش را گسترش داد.

وی افزود: در مقطعی در دهه گذشته اتفاقاتی افتاد که این دانشگاه به نقش رقیب تبدیل شد و توصیه های غیر کارشناسی اتفاق افتاد و این جایگاه تقلیل پیدا کرد اما به همت مدیران این مجموعه سریعا اصلاح و امروز دانشگاه پیام نور در تراز دانشگاه های خوب کشور قرار گرفته است.

قاسمی با اشاره به اینکه در این یک سال اخیر با پدیده نامیمون کرونا کارکرد آموزش از راه دور خودش را نمایان کرد یادآور شد: زمانی که بقیه مجموعه های آموزشی دنبال فراهم آوردن زیرساختهای لازم بودند دانشگاه پیام نور به عنوان الگوی موفق عمل کرد*

وی تصریح کرد: تقویت ارتباط با دانشجویان در مناسبات مخالف و فرهنگی از تاکیدات ما بوده است و خوشحالیم که دانشگاه پیام نور اصفهان در این مجموعه صدر نشین است و این مرهون تلاش های مسئولان این دانشگاه و در صدر آن دکتر جلالی است که امورات را به خوبی پیش می برند و در حوزه های مختلف با برنامه ریزی صحیح به نحو احسن به اهداف خود دست می یابند.
قاسمی در پایان تصریح کرد: در حوزه انتخابات نیز قشر تحصیل کرده می تواند بسیار موثر باشد و مردم سالاری قرابت زیادی با حوزه دانشگاه دارد و این انتظار وجود دارد که مشارکت جدی به وجود بیاید و صندوق رای که تجلی نظر مردم است نمایندگی خوبی را داشته باشد.

دکتر محمدرضا زمانی رئیس دانشگاه پیام نور کشور در آئین اختتامیه چهارمین جشنواره کشوری رویش دانشگاه پیام نور به میزبانی استان اصفهان عنوان کرد: علیرغم وجود بیماری و محدودیت های دیدار حضوری، امسال تعداد آثار به دبیرخانه رسیده دو برابر آثار سال قبل و تعداد شرکت کنندگان امسال با همت مدیریت دانشگاه پیام نور به بیش از هزار شرکت کننده رسیده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری که اختتامیه بسیاری از جشنواره ها بوده و کوه عظیمی از مسئولیت ها بر عهده معاونت فرهنگی قرار گرفته، ابراز کرد: به لطف خدا این عزیزان به خوبی از عهده این مسئولیت ها بر آمدند و در همه عرصه ها خوش درخشیدند.

دکتر زمانی با بیان اینکه در جشنواره رویش امسال، استان اصفهان با ۹۶۰ اثر، تهران ۲۰۴ اثر، خوزستان ۱۳۰ اثر، همدان با ۱۶۰ اثر و کرمان و فارس با بیش از ۱۰۰ اثر رتبه های اول تا پنجم را کسب کردند، خاطر نشان کرد: امیدواریم روش جدیدی را با مطالعه مشکلات مسائل فرهنگی ارائه دهیم و این بستر در همه زمینه ها به دانشگاه کمک کند تا رسالت های اجتماعی فرهنگی را به بهترین روش ارائه دهد.

دکتر ناجی در آئین اختتامیه چهارمین جشنواره کشوری رویش دانشگاه پیام نور گفت: جشنواره کانون های فرهنگی دینی مذهبی هنری دانشجویان دانشگاه پیام نور با عنوان رویش به پایان ایستگاه چهارم رسیده که فراز و نشیب های مختلف را تجربه کرده است.

وی با بیان اینکه فراز مخاطبان بی شمار و آثار متعدد با ضریب انفجار بالا، قله ای شکوهمند است، اذعان کرد: فرود و حضور کنشگران فرهنگی که همواره سرشار از عشق و شعور و نشاط بوده اند و همواره سرشار از رقابت بوده اند، امروز همه آن شعور و نشاط را در فضای مجازی می توان دید.

معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور کشور با اشاره به اینکه این ندیدن یکدیگر فرودی است که در پی بیماری کرونا رخ داده تاکید کرد: فراز آن انقدر بزرگ است که نیازمند تعظیم و به احترام آن به پا خواستن است.

وی با بیان اینکه به همت یکایک برنامه ریزان، مجریان و سیاستگذاران این عرصه احترام می گذاریم، یادآور شد: در آغاز راه، این جشنواره با فشار فراوان رویدادی مجازی روبرو شدند اما تدبیر آنها فشار را تبدیل به فرصتی بی بدیل کرد.

ناجی در ادامه تصریح کرد: این عزیزان با همراهی دانشجو و فراخوان تک تک دانشجویان تک تک آنها را شکار و بر این شکار می بالند و من به مدیران فرهنگی و کارشناسان آنها در مراکز و واحدها خداقوت می‌گویم.

وی با بیان اینکه رویش چهارم که در استان اصفهان و دانشگاه پیام نور اصفهان در حال مراسم پایانی است، جشنواره ای است که مامن کنشگران فرهنگی دانشگاه است عنوان کرد: این جشنواره معمولا رقابتگاه دانشجویان فعال عرصه های مختلف دانشگاهی و جایگاه تمرین کار فردی و جمعی است که آنها را وارد بر مدیریتی در آینده نه چندان دور می نماید.

معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور کشور تصریح کرد: این جشنواره همواره دنبال تقویت بعد فردی و جمعی دانشجویان بوده و ما‌ موظف هستیم نیازمندی های این دانشجویان را تامین کنیم تا آنها بتوانند نسبت به ارائه طرح های خلاقانه در این عرصه اقدام نمایند.

وی با بیان اینکه این جشنواره مامن کنشگرانی است که علاوه بر کنشگری علمی به صفت کنشگری فرهنگی متصل گردیده اند، خاطر نشان کرد: این جشنواره بستری برای حضور دانشجو در جامعه بوده که رسالت اصلی دانشگاه است و دانشگاه پیام نور با گستره ملی و مخاطبان برخواسته از متن جامعه وظیفه ایجاد فضایی با تلاش همدلانه فردی و جمعی را به عهده دارد و ما برای ایجاد چنین فضایی وظیفه داریم با رویکرد افزایش مشارکت این فضای مناسب را فراهم آوریم.

ناجی اشاره کرد: دانشگاه پیام نور اصفهان توانست علیرغم حضور فیزیکی دانشجویان با تشکیل شبکه های مجازی متعدد با گستره عظیم، مخاطبان خوبی را جذب کند که سال گذشته ۱۳۰۰ اثر و ۹۰۰ نفر و امسال به بیش از ۲۴۰۰ اثر و ۱۰۰۰ نفر فزونی یافت.

وی افزود: این اعداد هر چند شور انگیز و زیباست اما تا حد انتظار مطلوب متناسب با جمعیت دانشجویی ۱۴۰۰ نفره فاصله فراوانی داریم.

معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور کشور تاکید کرد: من به عنوان مسئول حرکت فرهنگی از میزبان سال آینده استدعا دارم که علاوه بر افزایش مشارکت نسبت به اهداف جشنواره پنجم اقدام نماید.

ناجی در پایان خاطر نشان کرد: یادی از شهیدان استان اصفهان شهر اندیشمندان اصفهان داشته و میزبانی خوب ان استان را ستوده و قدردانی می‌ نمایم و تشکر خاصی از دانشجویان مسابقه دهنده داشته و از میزبان خوب آن استان آقای دکتر جلالی و سایر همکاران در دانشگاه پیام نور و خارج از دانشگاه پیام نور که با این دانشگاه همراهی نمودند قدردانی نمایم.