زورآزمایی نیروها در بازار سهام

بورس تهران در ۱۰ دقیقه ابتدایی معاملات چهارمین روز کاری هفته بیش از ۸ هزار واحد افت کرد اما در نهایت شاخص کل با ۵/ ۰ درصد رشد به کار خود پایان داد. روز سه‌شنبه بهارستان‌نشینان نیز در اقدامی تازه، کلیات طرح «اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها» را با اکثریت آرا در مجلس به تصویب رساندند که به موجب این طرح اقدامات هسته‌ای متوقف شده با سرعت بیشتری مجددا پیگیری می‌شوند.

 

به دنبال رشد قیمت سکه در بازار آزاد و نزدیک شدن قیمت آن به مرز ۱۲ میلیون تومان، سکه در بورس کالا نیز روز سه‌شنبه با صف خرید در قیمت ۱۱ میلیون و ۵۳۶ هزار تومان همراه شد.عامل اصلی رشد قیمت سکه، افزایش قیمت‌ها در بازار ارز بود

 

در جریان معاملات روز سه‌شنبه اوراق تسهیلات مسکن برای دو‌مین روز متوالی افزایش قیمت را تجربه کرد و با رشد بیش از 2 درصد در قیمت پایانی 65 هزار و 182 تومان بسته شد. این در حالی است که بررسی جدیدترین وضعیت بازار مسکن نشان‌دهنده افت قیمت در اغلب مناطق تهران طی اولین هفته آذرماه ۱۳۹۹ است

 

افزایش ۸۶.۵ درصدی متوسط قیمت زمین کلنگی در تهران
حداکثر قیمت هر متر مربع زمین یا زمین مسکونی کلنگی و زیربنای مسکونی در تابستان امسال نسبت به تابستان سال گذشته به ترتیب ۱۱۳.۸ و ۱۰۴.۷ درصد افزایش یافته است.

 

باز پس‌گیری کانال 1800 دلاری طلا

قیمت طلا در معاملات جهانی  روز سه شنبه تحت تاثیر خوش بینی به تولید واکسن کووید-19 قرارگرفت و صعودی شد. بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری 1/ 4 درصد افزایش یافت و به 1805 دلار رسید. به‌زعم کارشناسان، طلا مدتی‌ است که معاملات پرتقاضایی داشته است، بنابراین شاهد خروج بخشی از دارایی ها از بازار این فلز و انتقال آنها به بازار دارایی‌های پرریسک‌تر هستیم.

 

بیت‌کوین بر فراز قله تاریخی

ارزش هر بیت‌کوین در روز دوشنبه با افزایش قیمت بیش از ۸ درصد، به سقف جدید ۱۹ هزار و ۸۳۰ دلاری رسید، تا بالاتر از مرتفع‌ترین قله قیمتی خود که در دسامبر ۲۰۱۷ یعنی سه سال پیش به ثبت رسانده بود بایستد. پر طرفدارترین رمزارز جهان از ابتدای سال‌جاری میلادی تاکنون بیش از ۱۷۰ درصد بازدهی مثبت داشته است. از نظر تحلیلگران این رمزارز آمادگی فتح کانال‌های قیمتی جدید را دارد.