به گزارش اقتصاد بازار، هیات ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی استان اصفهان در گرامیداشت هفته تربیت بدنی، کاروانی از وسایل ورزشی با هدف تجهیز و راه اندازی 33 باب خانه ورزش روستایی، کاروانی از گلستان شهدای اصفهان به مناطق روستایی استان اعزام کرد.

مهدی اسدی، رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی استان اصفهان، هفته تربیت بدنی را به پهلوانان، قهرمانان و ایثارگران شهید ورزشکار تبریک گفت و افزود: طبق قولی که به روستاها داده ایم و با تعاملی که با ذوب آهن و زحمتکشان کارخانه ذوب آهن اصفهان، اداره کل ورزش و جوانان، وزارت ورزش و فعالیت جهادی هیات های ورزش روستایی داشتیم، امروز نیز 33 خانه ورزش روستایی تجهیز و افتتاح می شوند.

وی بیان کرد: امسال تجهیز و افتتاح 160 خانه ورزش روستایی جزو برنامه راهبردی هیات ورزش روستایی استان اصفهان است که تاکنون 133 خانه ورزش روستایی به بهره برداری رسیده اند.

اسدی با اشاره به اینکه در شهرستان گلپایان با همکاری فرماندار و رئیس هیات ورزش روستایی شهرستان همه خانه های ورزش روستایی این شهرستان تجهیز و افتتاح شده اند، گفت: بزودی جشن تکمیل خانه های ورزش روستایی در گلپایگان برگزار خواهد شد.

رئیس هیات ورزش روستایی استان اصفهان از تجهیز و افتتاح خانه های ورزش روستاها در سه شهرستان دیگر استان اصفهان خبر داد و گفت: 33 خانه ورزش روستایی که امروز افتتاح می شوند، شامل روستاهای شهرستان های لنجان، گلپایگان، سمیرم، فریدن و شهرستان اصفهان است.

اسدی با بیان آنکه تا دهه فجر حداقل 70 خانه ورزش روستایی دیگر در استان اصفهان افتتاح می شوند، افزود: تا پایان سال بیش از 600 خانه ورزش روستایی افتتاح خواهند گردید. وی توصیه کرد: خانه های روستایی می توانند در احیای بازی های روستایی ابتکار نشان دهند و هرخانه ای که یک بازی بومی محلی را در 3 دقیقه بازی کند و آن را برای ما بفرستد، در پایان به صد خانه ای که بازی بومی محلی در خانه هایشان انجام داده اند، جوایز نفیسی اهدا می گردد. وی این اقدام را با هدف تحقق شعار در خانه بمانیم و رعایت پروتکل های بهداشتی عنوان کرد.

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی استان، خروجی فعالیت احیای ورزش در روستاها در سالهای آینده را، قهرمانان شطرنج، پینگ پنگ، فوتبال های دستی و دیگر بازی های بوی و محلی دانست.