در دومین روز هفته، حرکت نزولی دلار ادامه یافت و به بهای ۲۴ هزار و ۶۲۰ تومان رسید. با این حال‌ افت روز یکشنبه بازار برای شماری از معامله‌گران عجیب بود.این دسته انتظار داشتند که بازار در واکنش به اخبار سیاسی، با افزایش قیمت مواجه شود. با این حال‌ معامله‌گران دلار اخبار را جدی نگرفتند.

 

پروازهای ایرلاین اتریشی به تهران از سر گرفته شد

هواپیمایی اتریشی که زیرمجموعه هواپیمایی لوفت هانزا به شمار می‌رود، پروازهای خود به تهران را بعد از حدود یک سال و نیم وقفه از سر گرفت و در حال حاضر این پروازها ۴ روز در هفته انجام می‌شود. همچنین هواپیمایی ایران‌ایر نیز روزهای شنبه و چهارشنبه در مسیر تهران – وین – تهران پرواز دارد.

 

تولید خاویار ایرانی به ۱۲ تن رسید

رییس سازمان شیلات ایران گفت: پارسال میزان تولید خاویار به بیش از ۱۲ تن و گوشت ماهیان خاویاری به بیش از سه‌هزار و ۵۰۰ تن رسید که روند توسعه روزافزون تولید را نشان می‌دهد. همچنین رییس سازمان دامپزشکی کشور نیز از وجود بیش از ۱۰۰ مزرعه پرورش ماهیان خاویاری که دارای کد بهداشتی اتحادیه اروپا هستند خبر داد.

 

صادرات ۱۱۳ میلیون دلاری پوشاک ایرانی در سال ۹۹

مدیرکل دفتر صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صمت با بیان اینکه تولید پوشاک ایرانی در سال ۹۹ درمقایسه با سال ۹۸ رقمی معادل ۲۵ درصد رشد داشته است، از افزایش صادرات این محصول به ۱۱۳ میلیون دلار خبر داد.

 

کمبود برنج خارجی با کاهش ۸۰ درصدی واردات

دبیر انجمن وارد کنندگان برنج گفت: واردات برنج در مقایسه با دوره‌های گذشته، کاهش ۸۰ درصدی داشته که همین امر موجب کمبود برنج خارجی در بازار شده است. به گفته وی، برای واردات برنج خارجی، ارز آزاد اختصاص می‌یابد بنابراین برای برنج ایرانی هیچ نگرانی وجود ندارد ضمن اینکه برنج پرمحصول ایرانی اواخر شهریور به بازار می‌آید و ما نیمه اول شهریور که محرم است با اوج تقاضای مصرف مواجه هستیم بنابر این ممنوعیت واردات ممکن است کمبودهایی ایجاد کند.

 

صادرات گوسفند در دستور کار قرار دارد

معاون وزیر جهادکشاورزی در امور تولیدات دامی گفت: صادرات گوسفند برای مقابله با خشکسالی با در نظر گرفتن موضوع تامین امنیت غذایی در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد. به گفته این مقام مسوول، بخشی از این گوسفندها را به شکل مدیریت شده و نه به صورت آزاد به کشورهای دیگر صادر و دو برابر وزن آن گوشت وارد کشور می کنیم؛ چون قیمت این دام‌های سبک در کشورهای همسایه بالا بوده و به سود دامداران داخلی است.

 

مرزهای ایران و افغانستان ۵ روز بسته می شود

اگرچه بعد از درگیری های اخیر، فعالیت در مرزهای ایران و افغانستان از سر گرفته شده بود، اما طبق اعلام مسوولان گمرک ایران از روز دوشنبه تا پایان روز جمعه هفته جاری به دلیل پیش‌رو بودن ایام عید قربان مرزها از سوی افغانستان بسته خواهد شد.

یوآن دیجیتال برای مسافران خارجی در چین

بانک مرکزی چین اعلام کرد مسافران خارجی از این پس می‌توانند از یوآن دیجیتال در این کشور استفاده کنند.