دلار روز چهارشنبه تا سطح حساس ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان عقب‌نشینی کرد. تحلیلگران فنی باور دارند، اگر دلار به زیر مرز حساس 24 هزار و 500 تومانی برود، فعالیت فروشندگان جدید در بازار ارز شدت خواهد گرفت و امکان افت تا محدوده 23 هزار و 800 تومانی وجود خواهد داشت

ارزآوران پیشتاز بهار ۱۴۰۰ معرفی شدند

ارزیابی ۲۶گروه کالایی نشان از صدرنشینی بخش پتروشیمی و میعانات گازی در صادرات فصل نخست امسال دارد. در عین حال، در بین سایر گروه‌های کالایی، پس از پتروشیمی و میعانات گازی، بیشترین ارزش صادرات متعلق به صنایع معدنی فلزی است. پس از آن، میوه و تره‌بار، خشکبار و محصولات پلیمری قرار گرفته‌اند.

حضور پررنگ تشکل های صادراتی در اکسپوی دوبی

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات از برنامه ریزی برای حضور پررنگ تشکل‌های صادراتی در اکسپوی دوبی ۲۰۲۰ خبر داد.

 

رشد ۳۴ درصدی صادرات لوازم‌خانگی

دبیرکل انجمن صنایع لوازم‌خانگی ایران از صادرات ۵۴ میلیون دلاری انواع لوازم‌خانگی از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت‌ماه و رشد ۳۴ درصدی آن در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

 

انباشت هفت میلیون تن کالای اساسی در گمرک

معاون فنی و امور گمرک ایران گفت: بررسی‌ بنادر و ورودی کشتی‌ها نشان می‌دهد که بیش از هفت میلیون تن کالا از ۶ قلم کالای اساسی که ارز ترجیحی از دولت دریافت می‌کنند، دپو شده است.

 

روزانه ۴۰۰ کامیون کالای صادراتی از مرز پرویزخان به عراق صادر می‌شود

فرماندار قصرشیرین با اعلام اینکه روزانه ۴۰۰ کامیون کالای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان به عراق صادر می‌شود، گفت: اولویت محموله‌های صادراتی با میوه و تره‌بار و کالاهای فاسد شدنی است. به گفته وی صادرات در مرز رسمی پرویزخان طبق روال سابق در حال انجام است.

 

حضور ایران در نمایشگاه  کشاورزی عراق

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران از حضور ایران در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی و دام و طیور عراق خبر داد. این نمایشگاه ۱۹ تیرماه با حضور ۲۵۰ شرکت از کشورهای عراق، ایران، ترکیه، هلند، آلمان، ایتالیا، فرانسه، چین، عربستان سعودی و اردن در فضایی به مساحت هفت هزار مترمربع افتتاح شد.

 

ممنوعیت واردات برخی گوشی‌های موبایل

براساس نامه‌ای که انجمن واردکنندگان موبایل خطاب به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نوشته، مشخص شده است که برخی از مدل‌های برند شیائومی که حدود ۲۵درصد سهم بازار را در اختیار دارند، برخی سرشماره‌های اضطراری مانند ۱۱۰، ۱۱۵ و ۱۲۵ را به‌درستی مسیریابی نکرده و آن شماره‌ها را به سرشماره ۱۱۲ هدایت می‌کنند. دلیل اصلی این موضوع تحریم‌ ایران از معامله مستقیم با شرکت‌های اصلی تولید‌کننده گوشی است.

 

تخصیص مشروط لاستیک دولتی

به گفته معاون فنی گمرک ایران، قرار است به کامیون‌های حامل کالاهای اساسی به صورت مشروط لاستیک دولتی اختصاص داده شود تا شاید این کالاها پیش از فاسد شدن در بازار عرضه شوند.