رییس شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان گفت: یکی از اهداف استارتاپ ویکندها ایجاد مشارکت بین تمام افراد و در نهایت تبدیل ایده‌ها به اشتغال است.
زهرا اخوان نسب در نشست خبری دومین رویداد استارتاپی بانوان در اصفهان، اظهار کرد: این رویداد استارتاپی به منظور ترويج و جلب مشاركت گروهي در فعالیت‌های كسب و كار، نتوركينگ و شبكه سازي و پیدا کردن شغل‌هاي جديد از ايده‌هاي خام برگزار شد.
وی با بیان اینکه رویداد استارتاپی بانوان، یک رویداد آموزشی و تجربی است، گفت: جمع آوری ایده‌های جدید ‌و تبدیل آن به یک کسب و‌کار و آشنایی با روش‌های موفقیت در کسب و کارهای کوچک و نوپا از جمله اهداف رویدادهای استارتاپ ویکند است.
رییس شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان یکی از اقدامات مفید و مؤثر شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان را حمایت از بانوان فعال در عرصه‌های مختلف از جمله حمایت از استارتاپ‌ها عنوان کرد.
اخوان نسب با اشاره به نقش تسهیل گیری اتاق بازرگانی، گفت: یکی از اهداف این استارتاپ ایجاد مشارکت تمام افراد و در نهایت تبدیل این ایده‌ها به اشتغال است. برای برگزیدگان، خدمات مشورتی رایگان، تسهیل‌گری در کار و راه‌اندازی کسب و کار فراهم می‌شود. وی با تاکید بر اینکه افراد برای ورود به استارتاپ‌ها باید هدف داشته باشند تا بتوانند راه خود را در کسب و کار پیدا کنند، تصریح کرد: در این برنامه شرکت کنندگان پر انگیزه‌ای شامل برنامه نویسان، مدیران تجاری، علاقمندان استارتاپ، بازاریاب های حرفه ای و طراحان گرافیک گرد هم آمدند تا در مدت۵۴ ساعت ایده هایشان را مطرح و گروه تشکیل دهند و در نهایت هر گروه ایده ای را اجرا کند.
رییس شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان یکی از راه های ایجاد نشاط در جامعه را پیدا کردن شغل های جدید از دل ایده های خام عنوان کرد و افزود: از این طریق می توان جمعيت جوان را با شغل جدید هدفمند کرد. لازمه معرفی شغل های جدید با توجه به عصر تكنولوژي و ارتباطات مجازي نیز برگزاری استارتاپ است که فرصتی براي صاحبان ايده و پايش و رشد ایده ها است. وی خاطرنشان کرد: در دنیا بسیاری از استارتاپ ها با شكست مواجه می شوند، تمرین كار تيمي و تامين پشتوانه مالي از جمله مواردی است که جلوی شکست آنها را می گیرد. البته فرهنگ اجتماعي در موفقيت استارتاپ ها اثرگذار است.
اخوان نسب با تاکید بر اینکه حمايت مالي و ساختاري از استارتاپ ها باید عملی شود، تصریح کرد: نمي‌خواهيم استارتاپ ها به طور کامل در حیطه دولت وارد شوند، اما مسئولان استاني و كشوري بايد از این حوزه حمايت كنند تا در تبديل ايده به عمل موفق باشند.

رسیک پذیری شاخص موفقیت استارتاپ‌ها
نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه این رویداد فرصتی برای حضور زنان در جامعه بود، اظهار کرد: استارتاپ ها در ايران پدیده ای نوپا هستند که از ايده تا عمل نياز به مراحلي است که اگر به درستی طي نشود، هدف اصلی محقق نخواهد شد.
زهرا سعيدي رسیک پذیری را شاخص موفقیت استارتاپ ها دانست و گفت: بايد زيرساخت هاي تكنولوژيک فراهم شود. ايران سرشار از منابع معدنی است، همچنین با وجود مشکلاتی در بخش منابع ارزي، هنوز به بحران نرسیده ایم و برخی اتفاقات ناشی از جو روانی جامعه است، اما تنها مشکل در عدم جذب مناسب منابع انساني در جای مناسب خود است. وی همچنین درخصوص حمایت دولت از استارتاپ ها، گفت: بحث این است که آيا حمایت مالی دولت از این بخش به صلاح است یا خیر؟ ممکن است حمایت دولت استقلال را از استارتاپ ها بگیرد که دل‌نگرانی مسئولان این حوزه است، اما اگر استارتاپ ها به این نتیجه برسند که نیازمند حمایت دولتی هستند، می توان با ارائه طرحی همچون اختصاص برخی معافیت ها از جمله تحصیلی، مالیاتی و ... به برترین های این حوزه در مجلس اقداماتی انجام داد.