• درباره ما
  • تماس با ما

پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازار

امروز: دوشنبه 1 دی 1404, 2 رجب 1447, Monday 22 December 2025
  • صفحه اصلی
  • اقتصاد کلان
  • مسکن
  • بورس
  • بازرگانی
  • گردشگری
  • فولاد
  • صنعت
  • اقتصاد شهری
  • بازار
  • اقتصاد بین الملل
کد خبر: 16760
منتشر شده در یکشنبه, 13 تیر 1400 12:31
تعداد دیدگاه: 0
  • چاپ
  • ایمیل

مراحل ثبت انبار در سفارشات گمرکی

توضیحات

از آنجاییکه ثبت انبار و اخذ کد انبار بسیار روال گیج کننده و طولانی دارد و مشتریان زیادی حین انجام کار دچار سردرگمی می شوند، برآن شدم توضیحاتی در خصوص مراحل ثبت انبار و ترتیب کارهایی که باید انجام شود ارائه دهیم. توجه داشته باشید که برای واردات کالا، اخذ بارنامه، مشاهده بارنامه های خود و اخذ بیمه نامه باید حتما برای ثبت انبار اقدام کنید.

 

1 
مرحله اول: اولین مرحله ثبت انبار شما، ورود به سامانه nwms.ir (سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا) و انجام چهار مرحله ثبت اطلاعات میباشد. مرحله اول: برای ثبت نام روی گزینه ثبت واحد کلیک کرده و اطلاعاتی نظیر، کد ملی صاحب انبار یا مدیرعامل، کد ملی و شماره همراه را وارد کنید، و توجه داشته باشید که کد ملی و شماره همراه به نام یک نفر باشند. پس از تایید وارد مرحله دوم: یعنی اعتبارسنجی میشوید. بعد از اعتبارسنجی(یعنی وارد کردن کد چهار رقمی پیامک شده روی شماره همراه مربوط به کد ملی) وارد مرحله سوم: میشوید، در این مرحله باید نوع فعالیت و نوع شخصیت حقیقی یا حقوقی را انتخاب کنید که بسته به این انتخاب، گزینه های مختلفی باید پر شوند. مرحله چهارم: وارد تب ثبت اطلاعات واحد میشوید که در این قسمت اولین اطلاعاتی که وارد میشود کد پستی انبار هست که در صورتیکه کدپستی در این قسمت تایید شود اطلاعات انبار در قسمت زیرین نمایش داده میشود. اگر آدرس انبار در سطح طبقات یا واحد تغییراتی داشته باید در قسمت آدرس خود اظهاری وارد شود. اطلاعات دیگری در ادامه وجود دارد که باید تکمیل شوند مثل نام واحد یعنی نام انبار، شماره تماس و… پس از تکمیل بر روی ثبت نام کلیک کنید تا اطلاعات کدپستی، نام کاربری و رمز عبور به شما نمایش داده میشود. پس از این مرحله یک ماه فرصت دارید تا با در دست داشتن کارت ملی و شناسنامه مدیرعامل یا صاحب انبار ، مجوز بهره برداری انبار و سند مالکیت یا اجاره نامه انبار به سازمان صنعت معدن تجارت استان یا شهر مربوطه مراجعه و اطلاعات ثبت شده را تایید نهایی کنید در غیر این صورت بعد از یک ماه انبار به صورت خودکار غیر فعال میشود.
2مرحله بعدی، ورود به همین سامانه یعنی nwms.ir (سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا) ، و کلیک روی گزینه استعلام واحد است و مطمئن شدن از اینکه انبار شما  ثبت شده است.

مرحله سوم: مرحله بعدی ورود به  https://wms.irica.ir/  (سامانه جامع مدیریت کالا و خدمات پس از ترخیص) ، تب استعلام انبار ، ورود کدپستی و کلیک روی گزینه استعلام تاییدیه انبار از وزارت صنعت،معدن و تجارت و انتخاب انبار هست، در این قسمت مشخصاتی مثل نوع انبار که عمومی هست یا اختصاصی، مشخصات کسب و کار، اطلاعات مدیرعامل یا صاحب انبار، مشخصات انبار و نهایتا کلیک روی گزینه استعلام هست، که در صورت صحت اطلاعات در این مرحله به شما یک کد رهگیری داده میشود. این کد رهگیری را برای ورود به مرحله بعدی نیاز دارید.

مرحله چهارم: در این مرحله، وارد سایت sso.irica.ir  شوید. مدیرعامل را ثبت نام کرده و برای ایشان حساب کاربری و رمز عبور تعریف کنید. همچنین برای همه صاحبان امضا، حساب کاربری و رمز عبور ایجاد کنید.

3
 پس از ان وارد حساب کاربری مدیرعامل شده و از بخش اطلاعات، ” درخواست ثبت شخص حقوقی” اقدام به ثبت اطلاعات و اعضای شرکت نمایید و مطابق با آخرین روزنامه تغییرات شرکت، تمام سهامداران شرکت را معرفی کنید.  همچنین همه صاحبان امضا را معرفی کنید، در هر مرحله، برای اضافه کردن صاحبان امضا، دکمه افزودن را بزنید.
4

همه صاحبان امضا وارد حساب کاربری خود شوند و در حساب کاربری خود درخواست مدیرعامل را تایید کنند. در نهایت باید درخواست ثبت شرکت توسط مدیر سامانه بررسی و تایید شود. از پنل مشاهده درخواست ها، وضعیت درخواست را میتوانید رصد کنید.

مرحله پنجم: بسته به اینکه شخص حقیقی هستید یا حقوقی، باید انبار خود را ثبت کنید. مدیرعامل وارد حساب کاربری خود در سامانه (SSO) شود و از پنل اطلاعات ، درخواست ثبت مدارک میدهد. مدارک را بارگذاری نماید و در اخر دکمه (✅ ثبت) را کلیک نمایید. صاحبین امضا باید درخواست ثبت مدارک را تایید کنند. اگر صاحب امضا فقط مدیرعامل باشد و با یوزر مدیرعامل درخواست ثبت مدارک را داده باشید، نیازی به تایید نیست و مستقیما توسط مسئول مربوطه بررسی خواهد شد.

در صورت وجود سوال یا ابهام در سایت sso میتوانید از طریق کانال تلگرام wms.ir ، سوالات خود را بپرسید. درصورت نیاز به اطلاعات بیشتر و یا مشاوره با ما در تماس باشید:

 

 

الهام جعفریان   09335737491

مدیر بازرگانی شرکت GTG

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

ارسال
لغو
JComments

آخرین اخبار

ارزیابی خسارت واحدهای تخریب شده از بارندگی در حال انجام است
حمایت و توانمندسازی اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر در قالب تشکیل قرارگاه ویژه در استان
تخصیص بودجه برای بازسازی شبکه فرسوده فاضلاب شهر اصفهان
دستگیری سارقان ۲۰ فقره سرقت کابل مخابراتی در اصفهان
سرفصل هاى درسی رشته گردشگرى نجوم در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان تدوین می شود
اقتصاد ایران در کانون توجه شورای عالی جوانان اتاق بازرگانی اصفهان
برای نخستین‌بار در کشور، پلاک انرژی ساختمان در اصفهان رونمایی می شود
استفاده حداكثری از پساب‌های شهری و كاهش فشار بر منابع آب خام در فولاد مباركه
پرداخت بیش از ۱۹۴ هزار فقره وام در سال ۱۴۰۴
نشست استاندار اصفهان با رئیس سازمان حفظ نباتات و مدیرعامل شرکت بهاران
آیین کلنگ‌زنی مجتمع کود و گیاه‌پزشکی شرکت بهاران برگزار شد
افتتاح نیروگاه ۲۵ کیلوواتی خورشیدی در اداره کل منابع طبیعی اصفهان
مجمع نمایندگان استان، محور اصلی پیگیری و حل مسائل شهرستان‌هاست
حفظ نباتات نقشی راهبردی در تضمین امنیت غذایی ایفا می‌کند
کشاورزی اصفهان در بزنگاه آینده؛ میان کم‌آبی و نوآوری
هشدار آبفای اصفهان نسبت به یخ‌زدگی کنتورهای آب
همکاری نخبگان راهبرد اجرای سند تحول قضایی در اصفهان
پیگیری مطالبات عمرانی روستایی استان اصفهان
بازسازی شبکه فاضلاب بدون حفاری توسط آبفای اصفهان در نمایشگاه ملی پژوهش
بررسی راهکارهای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در بهارستان
برگزاری پانزدهمین نمایشگاه تخصصی معدن در اصفهان
پیشتازی شركت توزیع نیروی برق استان اصفهان در توسعه سامانه اسكادا و هوشمندسازی شبكه
نشست مشترک مشاور رئیس سازمان منابع طبیعی کشور با مدیران صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان اصفهان
کلاهبرداری ۱۴۰ میلیون تومانی با وعده فروش فرش دست‌باف در دیوار
گذر از بنگاه‌داری سنتی به بنگاه‌داری پلتفرمی
  • درباره ما
  • تماس با ما

تمامی حقوق این سایت برای اقتصاد بازار محفوظ است

 

 

طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی، طراحی فروشگاه اینترنتی و طراحی سایت فروشگاهی توسط پونه مدیا