پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازار

امروز: چهارشنبه 29 فروردین 1403, 8 شوال 1445, Wednesday 17 April 2024
کد خبر: 9884
منتشر شده در چهارشنبه, 15 آبان 1398 19:19
تعداد دیدگاه: 0
شاخص سهام، دلار و سکه افت کرد

یکی از روش‌های پیش‌بینی قیمت‌ها، نگاه به روند گذشته آنها است. بر این اساس در این صفحه روندهای قیمتی بازارهای مهم ایران و جهان به نمایش گذاشته شده‌اند. همچنین در متن مربوط به هر قسمت روند آتی قیمت‌ها براساس شواهد موجود پیش‌بینی شده‌اند.  

بازار سهام

لیدری معکوس بانک‌ها در بورس

بورس تهران که این روزها درگیر رفتار هیجانی معامله‌گران است، در جریان دادوستدهای دیروز متحمل فشار عرضه از سوی سهام بانکی شد. خبر محدودسازی و ملاحظات خاص بانک مرکزی برای صدور مجوز افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی بانک‌ها باعث شد تا شاهد شدیدترین عرضه‌ها در قریب به اتفاق نمادهای این گروه باشیم. سرایت این موج عرضه به دیگر گروه‌ها باعث شد تا در نهایت ارزش ۹۰ درصد از شرکت‌های بورسی افت کند و شاخص کل را ۴/ ۱ درصد تنزل دهد. از لحاظ میزان تغییر مالکیت نیز بیشترین خروج سهامداران خرد به ترتیب در صنایع پتروشیمی، پالایشی و خودرویی رقم خورد و بیشترین ورود سرمایه به صنایع محصولات فلزی، دارویی و کاشی‌سازان ثبت شد.

20-01

بازار ارز

دلار در دوربرگردان

بازار ارز که برای سه روز متوالی در مسیر صعودی پیش می‌رفت، طی معاملات دیروز تغییر جهت داد و اندکی عقب نشست. دلار از پنج‌شنبه هفته قبل تا معاملات روز یکشنبه معادل ۱۱۵ تومان افزایش قیمت را ثبت کرد و تا سطح ۱۳ هزار و ۳۲۰ تومان هم پیش رفت. البته ضرباهنگ این رشد یک درصدی رفته‌رفته کمتر شد تا اینکه دیروز از نفس افتاد و ساعت ۱۶ دیروز نرخ هر دلار آمریکا ۵ تومان کاهش یافت. همان‌طور که انتظار می‌رفت، موج افزایشی دلار به دلیل مدیریت و حضور پیگیر بازارساز و فقدان انگیزه قوی برای متقاضیان تجاری و غیرتجاری چندان دوام نیاورد. به نظر می‌رسد تا رونمایی از بودجه ۹۹ قیمت‌ها حول میانگین ماهانه (یعنی ۱۱۳۰۰) نوسانات محدودی را ثبت تجربه کند.

20-02

بازار سکه

بیش‌واکنشی سکه به افت دلار؟

دیروز قیمت طلای داخلی از دو سو تحت فشار قرار گرفت. دلار داخلی افت قیمت را ثبت کرد و در بازار جهانی هم شاهد خروج سرمایه‌ها از بازارهای امن و حرکت به سمت دارایی‌های ریسکی مثل سهام بودیم. البته سکه به این دو اتفاق واکنشی بیش از اندازه نشان داد و در حالی که دلار و طلای جهانی کاهش کم‌اهمیتی را ثبت کردند، در بازار سکه شاهد عقب‌نشینی 81 هزار تومانی قیمت (معادل 2 درصد) و رسیدن به ارتفاع 3 میلیون و 915 تومان بودیم. در کنار آمار امیدوارکننده از اقتصادهای مهم و خوش‌بینی به پیشرفت مذاکرات تجاری، اعمال برخی معافیت‌ها برای شرکت هوآوی از تحریم ایالات متحده انگیزه برای خرید طلا در بازار جهانی و متعاقبا بازار داخلی را کمرنگ کرد.

20-03

 
 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید