وزیر بهداشت تفاوت پرداخت بین پرستار و پزشک به نرم جهانی برسد
«محمد شریفی مقدم» دبیرکل خانه پرستار در گفت‌و‌گو با «ایران» دیدگاه‌های سعید نمکی را با گفتمان خانه پرستار بسیار نزدیک دانست و گفت:«خانه پرستار سال‌ها بود که تأکید می‌کرد وزیر بهداشت می‌تواند فردی غیر از یک پزشک باشد.» او انتخاب سعید نمکی به عنوان یک «دارو ساز» را همان هدف خانه پرستار عنوان کرد و این انتخاب را شبیه انتخاب وزیر بهداشت در کشورهای استرالیا و دانمارک دانست. او شفافیت، عدالت و پاسخگویی را هم کلید واژه مشترک بین خانه پرستار و نمکی عنوان کرد و سلامت فرد را یکی از مهمترین اصول نظام پزشکی کشور‌ها دانست که می‌تواند توسط جامعه پرستاران تأمین شود. شریفی مقدم پتانسیل‌های بالای پرستاری را کمک کننده سعید نمکی عنوان و اظهار امیدواری کرد در دوره وزارت نمکی تفاوت پرداخت بین پرستار و پزشک به نرم جهانی برسد.

اجرای سریع طرح سلامت با تکمیل نظام ارجاع
«سیدعلی فاطمی» عضو هیأت مدیره انجمن دارو سازان در گفت‌و‌گو با «ایران» اجرای سریع طرح سلامت بدون تکمیل نظام ارجاع و پرونده الکترونیک سلامت را بزرگترین مشکل نظام سلامت دانست و گفت:«اگر این طرح‌ها اجرا می‌شد می‌توانست جلوی هدر رفت منابع و مراجع بی‌مورد به پزشکان متخصص و فوق تخصص را کاهش دهد.» فاطمی بودجه بهداشت و درمان در زمان شروع دولت روحانی و سال 98 را مقایسه کرد و گفت:«بودجه 16 هزار میلیارد تومانی سلامت در سال 98 چهار برابر شد و به 76 میلیارد تومان رسید در حالی که بودجه عمومی کشور در این مدت از 210 به 477 هزار میلیارد تومان رسید.» به گفته او بودجه سلامت کشور در این مدت چهار برابر شد ولی مردم از آن نفع نبردند. فاطمی بودجه سالانه طرح تحول سلامت را 35 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و کار سعید نمکی را بسیار سخت خواند و گفت که او باید ماشین طرح تحول را در حال حرکت تعمیر کند. او اظهار امیدواری کرد نمکی نظام سلامت را به سمتی ببرد که نفع آن به بیماران صعب العلاج و مزمن برسد.

وزیر جدید بهداشت از توانمندی‌های بخش خصوصی استفاده کند
«محمد رازی» رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران هم در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما مشورت نمکی با انجمن‌های علمی جامعه پزشکی در پیشبرد اهداف سلامت کشور را یک گام مثبت دانست و خواسته وزیر جدید برای استفاده از امکانات و توانمندی‌های بخش خصوصی را ارزشمند ارزیابی کرد. او گفت:«بخش خصوصی نقش بسیار مهمی در سلامت کشور دارد. اگر این بخش تعطیل شود قسمت بزرگی از درمان کشور فلج می‌شود.»