اصلا اینکه زندگی و ضرورت مردم به خوبی اداره شد را از کجا می‌دانید؟ نکند باز هم از داخل ماشین نظرسنجی کرده و با وجود ماسک‌های روی صورت‌مان لبخندی دیده‌اید؟!
جناب رییس‌جمهور، چه شد که خود را دانای کل فرض کرده و از وجود گوش شنوا برای به قول شما شایعات، متعجب شدید؟ چرا قبل از آنکه باور کردن حرف‌وحدیث‌ها درباره فروش شمال و جنوب یا کوه و جزیره را به سخره بگیرید از خودتان نمی‌پرسید که این همه بی‌اعتمادی نتیجه کدام سیاست و اقدام‌تان است؟!
اهم اظهارات رییس‌جمهور در جلسه دیروز هیات دولت به شرح زیر است:
این ایام، ایامی است که برابر توطئه‌های بدخواهان قوی‌تر می‌شویم. آنان می‌خواستند اقتصاد ما را به هم بریزند تا نتوانیم کار خود را ادامه دهیم و فکر می‌کردند ظرف چند ماه می‌توانند این کار را انجام دهند و تورم سه رقمی در کشور ایجاد کنند.
در دو سال و چند ماه اخیر روزهای سختی را پشت سر گذاشتیم اما اساس کشور و نظام و زندگی مردم در حداقل نیاز مردم و ضرورت مردم به خوبی اداره شد. امروز کالاهای اساسی در اختیار مردم است و کالای مورد نیاز به وفور وجود دارد.
مشکلاتی که امروز با آن مواجه هستیم قابل حل است. با نظارت دقیق از تولید تا مصرف، از سفارش تا تامین ارز تا روزی که کالا با کشتی می‌آید و در بندر ترخیص می‌شود، اگر مثل سایه این روند را دنبال کنیم با سامانه الکترونیک، این انجام‌شدنی است، آن وقت برخی اشکالات قابل حل است هرچند ممکن است برخی به این راحتی قابل حل نباشد.
یکی دیگر از چیزهایی که دشمنان به آن امیدوار شده بودند، اختلاف میان قوا بود که البته با سخنان رهبری و دستور ایشان که هیچ‌یک از قوا نباید دنبال حاشیه باشند این امید هم از دست آنان گرفته شد و تقریبا از آن گذشتیم.
راه سوم دشمن، شایعه‌سازی است. می‌گویند کوه‌های ما را فروخته‌اند، بعد روز دیگر می‌گویند نه وقف شده است، بعد می‌گویند جنگل‌ها فروخته شده و بعد می‌گویند نه وقف شده است. این چه حرفی است؟ مگر می‌شود زمین خدا و مرتع و اقیانوس و دریا و کوه و جنگل را که جزو انفال است، وقف کرد؟ مگر مال کسی است که وقف کند؟ گاهی می‌گویند شمال ایران را فروختند و گاهی می‌گویند جنوب ایران به فروش رفت. من از شایعه‌سازی دشمنان تعجب نمی‌کنم. از این تعجب می‌کنم که چطور گوش شنوایی برای این سخنان وجود دارد.
جلوی این شایعات و حرف‌های ناروا که گاهی برخی دوستان هم این حرف‌ها را نمی‌شنوند و درست نقل و نقد نمی‌کنند را باید گرفت. همه جا دین و مراسم هست و مقید به چارچوب‌های بهداشتی انجام می‌شود. اگر می‌گوییم روزهای عزا به جای ۲۰ روز ۳ روز باشد باید انجام شود، اگر به جای هفت ساعت سه ساعت شود، باید چنین باشد. همه این پروتکل‌ها مشخص است. عدم تجمع مشخص است و ما نه به کسانی که می‌خواهند عزاداری نباشد، اجازه چنین کاری می‌دهیم و نه به کسانی که می‌خواهند عزاداری را طوری جلوه دهند که عامل بیماری شود چنین اجازه‌ای می‌دهیم.
دشمنان در مجامع بین‌المللی هم صبح تا شب مثل دلال از کاخ سفید راه افتاده‌اند و با این و آن تلفنی حرف می‌زنند که این ماجرای پایان تحریم تسلیحاتی ایران را عقب بیندازند که تاکنون هیچ هم موفق نشده‌اند.
کار را به جایی رساندند که با تروریسم هوایی، جنگنده‌ای را کنار یک هواپیمای مسافربری بفرستند و ایجاد رعب و وحشت کنند. البته این ماجرا از سوی آمریکا در پایان جنگ هم رخ داده بود و به بهانه واهی یک هواپیمای خود ما را هم هدف قرار داده بودند و این چیزی نیست که تازگی داشته باشد. مگر می‌شود؟ پس ایکائو کجاست؟ شورای امنیت کجاست؟ سازمان ملل کجاست؟ کشورهای منطقه کجا هستند؟ کشورهایی که این هواپیما به مقصد آنها بوده است هم باید بیایند و حرف بزنند. مگر می‌شود در یک کریدور بین‌المللی و یک روت مشخص هوایی جنگنده‌ای بیاید و به هواپیمای مسافربری نزدیک شود و مسافران را بترساند. این کار تروریستی است و ایکائو و شورای امنیت باید با تروریست برخورد کنند.
این شیطنت‌ها و بازی‌ها برای این است که در برابر ایران شکست خوردند ولی ما به سردمداران آمریکا می‌گوییم که یک راه در برابر ایران بیشتر ندارید و آن هم اجرای پیمان و حق و حقوق ما و پرداخت خسارات ناشی از بی‌توجهی به این حقوق است وگرنه ملت ایران با همه سختی‌هایی که تحمل می‌کنند در برابر شما کرنش نخواهند کرد.