مسعود ایزدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: بخشنامه وام جدید مسکن که چندی پیش به تصویب شورای پول و اعتبار رسید آماده و طی امروز و فردا به بانکهای عامل ابلاغ می شود و مردم می‌توانند از روز سه شنبه برای دریافت این وام اقدام کنند.

وی گفت: قرار بود روز شنبه (۱۴ دی ماه) به طور رسمی این خبر اعلام شود که به دلیل شهادت سردار پر افتخار قاسم سلیمانی این بخشنامه دیرتر به بانک ها ابلاغ و از روز سه شنبه کلیه شعب موظف به پرداخت وام مسکن با قیمت جدید هستند.

ایزدی گفت: در شهر تهران برای متقاضیان فردی و زوجین به ترتیب ۱۰۰ و ۲۰۰ میلیون تومان وام از محل اوراق تقدیم می‌شود که با تسهیلات جعاله که در همین مصوبه از ۲۰ به ۴۰ میلیون تومان افزایش یافت؛ متقاضیان فردی و زوجین تهرانی می‌توانند در مجموع ۱۴۰ و ۲۴۰ میلیون تومان وام خرید یا ساخت مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن دریافت کنند.

به گفته ایزدی ساکنان فردی و زوجین مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر به ترتیب ۸۰ و ۱۶۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن دریافت می‌کنند که با وام جعاله ۴۰ میلیون تومانی در مجموع ۱۲۰ و ۲۰۰ میلیون تومان وام از محل اوراق تسهیلات دریافت می‌کنند.

وی گفت: متقاضیان فردی و زوجین ساکن سایر مناطق شهری نیز می‌توانند به ترتیب ۶۰ و ۱۲۰ میلیون تومان وام دریافت کنند که با ترکیب وام جعاله ۱۰۰ و ۱۶۰ میلیون تومان تسهیلات از محل اوراق حق تقدم دریافت می‌کنند.

نرخ سود این تسهیلات مثل گذشته  ۱۷.۵ درصد با بازپرداخت حداکثر ۱۲ ساله است.

همچنین نرخ سود تسهیلات جعاله مثل گذشته ۱۸ درصد با بازپرداخت حداکثر ۵ ساله است.

به گزارش ایرنا، این وام که رقم جدید آن به تازگی به تایید شورای پول و اعتبار رسیده برای همه کسانی که بدهی معوق بانکی نداشته و درصدد خرید و یا ساخت خانه باشند قابل دریافت است.
وام از طریق خرید اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن معمولا در فرصت کمی آماده ارائه از سوی بانک است و به همین دلیل بسیاری از افراد با نادیده گرفتن سود ۱۸ درصدی آن به دلیل فوریتی که در پرداخت آن وجود دارد متقاضی دریافت آن هستند.
وامی نیز با عنوان «تسهیلات صندوق پس‌اندار یکم» وجود دارد که برای دریافت این وام باید یک سال مبلغی را سرمایه گذاری کرد و بعد از یکسال  دو برابر آن مبلغ را میتوان از بانک دریافت کرد و مخصوص خانه اولی‌ها است.