به گفته کلین،‌ این دستورات طیف گسترده‌ای از سیاست‌ها را در برمی‌گیرد؛‌ از مسائل داخلی و اجتماعی گرفته تا سیاست‌ خارجی؛ از جمله اقداماتی که قرار است روز چهارشنبه اتخاذ شوند، ملحق‌شدن مجدد به توافق آب‌وهوایی پاریس، خنثی‌کردن ممنوعیت مسافرتی در قبال چند کشور مسلمان، تمدید توقف در قبال پرداخت وام‌های دانشجویی فدرال، متوقف‌کردن اخراج‌ها و توقیف‌ها در قبال مستأجران و الزامی‌کردن ماسک در سفرهای بین ایالتی و املاک فدرال. عمده این تدابیر نیازی به تأیید در کنگره ندارند اما بایدن همچنین از یک طرح پیشنهادی مهاجرتی قابل‌انتظار رونمایی خواهد کرد که مسیری برای شهروندی برای میلیون‌ها مهاجر بدون اسناد و مدارک در نظر گرفته که نیازمند به تصمیم‌گیری در کنگره است. کارشناسان بر این باورند که بایدن برای تصویب بودجه 1.9تریلیون‌دلاری برای واکسیناسیون کووید 19 و محرک‌های اقتصادی راه دشواری را در کنگره در پیش دارد؛‌ کنگره‌ای که اکثریت آن در اختیار هم‌حزبی‌های دموکراتش است. کلین همچنان می‌گوید، یک مجموعه گسترده‌تر از وعده‌ها برای «روز نخست» ریاست‌جمهوری، ۹ روز بعد از مراسم تحلیف عملیاتی خواهند شد. این تدابیر شامل گسترش آزمایش‌ها برای کووید 19 و اولویت خرید محصولات آمریکایی توسط دولت است.
کیف هسته‌ای جنجالی
اما انتقال قدرت از بایدن به ترامپ به این آسانی‌ها نیست. یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در زمان انتقال قدرت از یک رئیس‌جمهوری به رئیس‌جمهوری دیگر انتقال فرماندهی و کنترل اختیارات زرادخانه هسته‌ای آمریکاست؛ اما گویا ترامپ، از آنجا که حتی حاضر به شرکت در مراسم تحلیف بایدن نیست، خیال ندارد به این آسانی اجازه دهد که این اختیارات به جانشینش برسد. رئیس‌جمهوری آمریکا تنها قدرتی است که اختیار صدور دستور حمله هسته‌ای را دارد و همواره یک مشاور نظامی او را همراهی می‌کند که وظیفه‌اش حمل کیفی است که فوتبال هسته‌ای نامیده می‌شود. این کیف به رئیس‌جمهوری امکان می‌دهد که دستور حمله هسته‌ای را حتی در‌حالی‌که در مراکز فرماندهی نیست، صادر کند.
این چمدان حاوی کلیدی است که بلافاصله کلاهک‌های هسته‌ای مستقر در پایگاه‌های موشک‌های بالستیک بین‌قاره‌ای و موشک‌های بالستیک مستقر در زیردریایی‌ها را فعال و بمب‌افکن‌های استراتژیک را آماده شلیک می‌کند.
جدای از فوتبال، رئیس‌جمهور کارتی را با خود دارد که به «بیسکویت» معروف است و شامل کدهای فعال‌سازی در درگیری‌های هسته‌ای است؛ رئیس‌جمهوری می‌تواند این کدها را با ابزارهایی که در کیف وجود دارد، فعال کند و به‌این‌ترتیب خود را برای فرماندهان ارتش شناسایی کرده و دستور حمله هسته‌ای را صادر کند.
ترامپ در حالی حاضر به دادن این اختیارات به بایدن نیست که این کدها به مجرد اینکه بایدن به‌عنوان جانشین ترامپ منصوب شود، دیگر فعال نمی‌شوند. مقام‌های آمریکایی به سی‌ان‌ان گفتند، مقام‌های نظامی یک فوتبال هسته‌ای دیگر را آماده خواهند داشت تا به مجرد اینکه بایدن پس از برگزاری مراسم تحلیف، فرمانده کل قوا شود، او را همراهی کنند؛ دقیقا زمانی که ترامپ در فلوریدا مشغول بازی در زمین گلفش است.