به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، محمد کشتی‌آرای درباره وضعیت بازار طلا و سکه در روز جاری اظهار داشت:‌ از صبح امروز سه‌شنبه ۱۸ شهریور با افزایش قیمت ارز در بازار داخلی، قیمت طلا و سکه نیز افزایش یافته است

وی افزود: قیمت سکه نسبت به دیروز ۲۰۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۲۲ هزار تومان افزایش یافته ولی خرید و فروش‌ها در بازار تغییر چندانی نکرده است.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تصریح کرد:‌ معمولا در سالهای قبل در ماه شهریور بازار طلا و سکه با رکود همراه می‌شد امسال شهریور همزمان شده با محرم و صفر و این رکود توأمان شده بنابراین در بازار افزایشی در خرید و فروش‌ها نداشتیم.

وی با تأکید بر اینکه داد و ستدها در بازار معمولی است، گفت: پیش‌بینی می‌شد که بعد از ریزش بورس، پول وارد بازار طلا و سکه هم شود ولی این اتفاق نیفتاد؛ بنابراین درحالی که قیمت‌ها درحال افزایش است حباب سکه تغییر نکرده و همان ۵۵۰ هزار تومان است چراکه تقاضای جدید وارد بازار نشده است.

کشتی‌آرای با بیان اینکه قیمت جهانی طلا به دلیل تقویت ارزش دلار در بازارهای جهانی امروز اندکی کاهش یافت، گفت: بنظر می‌رسد نرخ ارز در بازار داخلی نیز به دلیل برابری با ارز بین‌المللی افزایشی شده است.

به گزارش تسنیم، هم اکنون در بازار داخلی قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم یک میلیون و ۱۲۲ هزار تومان، قیمت دلار ۲۵ هزار تومان و قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۱۱میلیون و ۵۶۰ هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

همچنین در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم سکه بهار آزادی ۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سکه گرمی یک‌ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.